امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

فیسبوک صفحه هیسپان تی وی را حذف کرد

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۰/۱۱/۰۶- ۱۳:۲۰

ساعاتی پیش‏ حساب کاربری شبکه هیسپان تی وی معاونت برون مرزی صداوسیما بدون اطلاع قبلی از پلتفرم فیسبوک حذف شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شرکت فیسبوک در اقدامی ناقض اصل آزادی بیان، حساب کاربری شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی را با بیش از یک میلیون و 400 هزار دنبال‌کننده از پلتفرم خود حذف و دلیل این اقدام را انتشار مطالبی حاوی محتوای غیراخلاقی و متسهجن عنوان کرد.
محمدرضا گیلانی سردبیر شبکه‌های اجتماعی هیسپان تی وی درباره حذف حساب کاربری این شبکه در فیسبوک گفت: در ابتدا و در 18 اوریل سال گذشته‏، فیسبوک دسترسی ما به اکانت شبکه را مسدود کرد که اگرچه محتوای اکانت قابل مشاهده بود، اما امکان آپلود نداشتیم.
وی ادامه داد: چندین بار و از طریق ایمیل با فیسبوک ارتباط گرفتیم و درخواست کردیم تا علت این تصمیم را دقیق‌تر و به صورت مصداقی توضیح دهند. اما در پاسخ اعلام شد که به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا، ممکن است بررسی درخواست طول بکشد. تا اینکه ساعاتی پیش‏، مشاهده کردیم بدون هیچ توضیحی صفحه هیسپان تی وی کاملا از فیسبوک حذف شد.
گیلانی افزود: پیشتر نیز اکانت های ما در دیگر شبکه‌های اجتماعی همانند یوتیوب‏، توییتر و اینستاگرام نیز بنا به دلایلی نامشخص مسدود و حذف شد. درباره توییتر که بیش از 140 هزار دنبال‌کننده داشت، به ما هشدار داده شد که هر تلاش جدید از سمت شبکه برای ایجاد اکانت جدید به نام هیسپان تی وی بلاک می‌شود.
حساب کاربری هیسپان تی وی در تابستان امسال و به دلیل تصاویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسدود شد. اقدام شرکت های آمریکایی مالک پلتفرم های اجتماعی در مسدودسازی فعالیت شبکه‌های برون مرزی صداوسیما تازگی ندارد و در طی سال های اخیر، بارها شاهد این گونه رفتارها بوده‌ایم که بخشی از سیاست های ضدایرانی دولت آمریکا به شمار می رود.

امتیاز شما