امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«مردمانه» برنامه‌ای از جنس مردم در شبکه افق

مشاهده ۳۰۵
۱۴۰۰/۱۱/۱۰- ۱۶:۲۴

ویژه برنامه تلویزیونی «مردمانه» به مناسبت دهه فجر در جدول پخش شبکه افق جای گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی آن چیز که امروز بیشتر موردتوجه مردم کشورمان و تمام دلدادگان این مکتب مقدس است، توانمندی‌هایی است که انقلاب اسلامی‌با خاستگاه مردمی‌اش توانسته به آن‌ها دست پیدا کند که همین موضوع خود باعث ایجاد امید در بین اقشار مختلف جامعه می‌شود.

به همین منظور شبکه افق سیما در ایام دهه فجر برنامه «مردمانه» را تولید کرده تا بتواند هر چند مختصر به بیان گوشه‌ای از پیشرفت‌های کشور عزیزمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌بپردازد. این برنامه به تهیه کنندگی میثم ریاحی و سردبیری کاظم کوکرم تولید شده است.
میثم ریاحی تهیه کننده برنامه «مردمانه» درباره اهداف ساخت این محتوای تلویزیونی گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که در تبیین مسیر گام دوم انقلاب ابلاغ نمودند به نکاتی حایز اهمیت اشاره فرمودند و این نکات دست‌مایه تولید برنامه «مردمانه» شد. در برنامه مردمانه به سراغ گفت و گو با عزیزانی می‌رویم که در نگرش خود فرایند حل مسئله از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هر کدام در شرایط جهاد اقتصادی در حوزه‌های مختلف به حل مسائلی از کشور پرداخته‌اند .
وی افزود: حوزه‌های منتخب این ۱۰ برنامه که برای پخش از شبکه افق سیما تهیه و تولید و در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی روانه آنتن می‌شود عبارتند از: انرژی‌های تجدیدپذیر، نان پاور در بخش انرژی هسته‌ای، کشاورزی، مهندسی پزشکی، صنعت تجهیزات تونل سازی، درمان ناباروری، صنعت نانو، هوش مصنوعی و گروه‌های جهادی مردمی و... . در این برنامه سعی می‌کنیم در خلال گفتگوهای صمیمی‌به بیان این نکته بپردازیم که با همت، دانش و توکل می‌توان از سد همه مشکلات کشور با ورود مردم و نخبگان عبور کرد.
ریاحی درباره جزئیات این برنامه تاکید کرد: در هر برنامه یک خبرنگار حوزه مربوطه به بیان اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع می‌پردازد و به بیان اطلاعاتی در این باره می‌پردازد سپس میهمان برنامه به فرش قرمز برنامه دعوت می‌شود و در خلال گفت و گوی صمیمانه با میهمان مستندی مرتبط با فعالیت میهمان به تصویر کشیده می‌شود. پایان‌بخش هر برنامه یک کلیپ تصویری با محور ایران و با حضور خوانندگان جوان آذین‌بخش اختتام برنامه است. همه میهمانان حاضر در برنامه هر کدام در حوزه‌ای که مشغول بودند با اتکا به توان خود و بدون کمترین پشتوانه و حمایت دولتی سدهای بزرگی را از مسیر راه کشور برداشته اند.
وی درباره اهمیت ساخت چنین تولیداتی گفت: کمترین رسالت این برنامه امید آفرینی برای حل مسایل و مشکلات کشور بویژه برای مخاطبان جوان و نخبه است چراکه با شنیدن مسیر موفق میهمانان می توان به موفقیت و پیشرفت آینده امیدوار شد. امیدوارم این جنس برنامه‌ها که فرش قرمز خود را برای نخبگان مملکت پهن می‌کند استمرار داشته باشد و مخاطبین با آشنایی با این عزیزان مسیر روشنی را برای آینده خود ترسیم کنند و به شعار ما می توانیم جامه عمل بپوشانند.
علاقه مندان به این برنامه می‌توانند هر شب ساعت ۲۱ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ از قاب شبکه افق به تماشا بنشینند.

امتیاز شما