امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مردم‌ محور جشن‌های دهه فجر در رسانه استانی آبادان

مشاهده ۴۰۴
۱۴۰۰/۱۱/۱۱- ۱۶:۲۵

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان با اعلام ویژه برنامه های دهه فجر، بررسی دستاوردهای نظام و مطالبات به حق مردم را از مهمترین موضوع‌های‌ این ویژه برنامه‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ناصر بهرام با اشاره به نقش برجسته و روحیه انقلابی و بیدار مردم آبادان در مبارزه با رژیم ستم شاهی گفت: پرداختن به وقایع  تاریخ ساز، نقش برجسته و روحیه انقلابی و بیدار مردم آبادان و خرمشهر در مبارزه با استعمار و رژیم ستم شاهی، رویش‌ها و امیدها، بررسی دستاوردهای نظام و مطالبات به حق مردم از مهمترین موضوعات ویژه برنامه‌های دهه فجر امسال در شبکه آبادان است.

مدیرکل صدا و سیمای آبادان فصل مشترک همه برنامه‌ها را مبارزان انقلابی دانست و بیان کرد: پرداختن به زندگی و مبارزات شخصیت‌های مطرح نهضت امام خمینی(ره) در آبادان و خرمشهر مانند آیت ا... قائمی، آیت الله جمی، آیت الله دهدشتی، شیخ عیسی طرفی، آیت ا...محمد تقی موسوی و شهدای مبارزه با استعمار مانند شهید دریادار بایندور، شهید میلانیان، شهید نقدی و... فصل مشترک برنامه سازی واحد های مختلف شبکه آبادان  درقالب‌های مختلف است.

وی ادامه داد: ترسیم وقایع برجسته خیزش های مردمی در روند پیروزی انقلاب اسلامی مانند تحصن کارکنان پالایشگاه آبادان و بستن شیرهای نفت، ایستادگی عشایر غیور منطقه در مقابل استعمار، نقش مراکز علمی منطقه به ویژه دانشکده نفت آبادان، تحصن کارکنان بندر خرمشهر و ... از مواردی است که به صورت ویژه در دهه مبارک فجر به آنها می‌پردازیم.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز آبادان گفت: نمایش های رادیویی «چه کسی فیدوس را به صدا درآورد»، «سال های انزوا»، «غلامحسین»، «عالم سبزپوش»، «برگی از تاریخ»، «انقلاب و نفت»، « مرد عمل» در کنار برنامه‌های «دروازه‌بان»، «صدای جمهور»، «مسابقه نبض انقلاب»، «گلبانگ انقلاب»، « روایت حماسه‌ها»، «حماسه پیروزی»، «ارمغان»، «از تحقیر تا ترور»، «آیا میدانید» و مینی فیچرهای «سعادت»، «استقلال»، «ایران من، ایران امن» ویژه رادیو آبادان در دهه فجر هستند.

بهرام در ادامه به برنامه‌های سیما نیز اشاره کرد و افزود: مستندهای «روزهای دانشکده»، «فرزند ایران»، «انقلاب57»، «خروج ممنوع»، «سینما رکس» و ویژه برنامه‌های «سبز، سپید، سرخ»، «نسیم بهمنشیر»، «مسابقه نخل و آفتاب»، «آواهای انقلاب»، «ساعه خیر»، «خونه آفتابی» نیز بخشی از برنامه‌های سیمای مرکز آبادان در این ایام را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه شبکه خبر در کنار دیگر معاونت ها این ایام را گرامی می دارد، گفت: گزارش‌های ویژه «شخصیت های مطرح انقلاب»، «پالایشگاه آبادان، از اعتصاب تا خودکفایی»، «انقلاب در فضای مجازی و مروری بر هجمه‌های فرهنگی»، «نقش عشایر در تصمیمات کلان کشوری پیش و پس از انقلاب»، «جهش صنایع اقتصادی در خرمشهر»، «جهش در علم و تکنولوژی» نیز توسط همکاران ما در واحد خبر تولید و در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.

بهرام در پایان به تمهیدات فضای مجازی اشاره و بیان کرد: تولید استوری موشن و موشن گرافی‌های مختلف، تولید و بازخوانی سرودهای انقلابی توسط ساکنان عرب منطقه اروند کنار، ویدیو مصاحبه‌های خاطرات عشایر از انقلاب، برگزاری پویش «بهمن تماشایی»، ویدیوهای «چهره‌های تاثیر گذار» نیز بخشی از تولیدات فضای مجازی شبکه آبادان را شامل می‌شود.

امتیاز شما