امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«مهدکودک حیوانات» نوروز، شروع به کار می کند

مشاهده ۱۴۶۴
۱۴۰۰/۱۱/۱۶- ۰۹:۵۷

مرکز پویانمایی صبا در حال تولید فصل جدید مجموعه «مهدکودک حیوانات» با رویکرد تقویت روحیه اعتماد به نفس و آماده سازی صحیح کودکان، برای زندگی فردی و اجتماعی، به کارگردانی و تهیه کنندگی کاوه کنعانی برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کاوه کنعانی کارگردان و تهیه کننده «مهدکودک حیوانات» گفت: در این مجموعه از ابتدا تلاش شده است تا هر یک از شخصیت ها  در کنار کمبودها و ضعف هایی که  دارند از  هویتی جذاب و بعضا طنز گونه برخوردار باشند. «فینگلیا» به منظور جذب مخاطب کودک و باورپذیر کردن قصه‌ها و موضوعات خود به هر یک از شخصیت‌ها، در کنار حفظ کردن ویژگی‌های حیوانی، تا حدودی بُعد انسانی بخشیده است، به طور مثال کلاغک (که یک کلاغ کوچک است و از همه شخصیت ها سنش کمتر است) با توجه به هویت حیوانی اش توان راز داری ندارد و یا هر چه پیدا می‌کند فکر می‌کند مال خودش است و یا هنوز فکر می‌کند برای دستیابی به خواسته‌هایش می تواند از گریه کردن کمک بگیرد و به همین صورت تمام شخصیت های این مجموعه متشکل از حیوانات مختلفی است که ضمن بهره گیری از هویتی شخصیتی نزدیک به انسان‌ها، از ویژگی‌های  مختص به خود برخوردار هستند.

همچنین در هر قسمت از «مهدکودک حیوانات» مسائل و مشکلاتی پیش می آید که خانم درنا به عنوان مربی مهد سعی می‌کند با ایجاد فضای آرام زمینه همکاری و اعتماد به نفس را بین شخصیت های مهد، باهدف حل و فصل چالش های به وجود آمده، ایجاد کند.

وی افزود: در فصل جدید «فینگلیا» موضوعاتی چون توجه کافی و درست به محیط اطراف، احترام به محیط زیست، اخلاق و رفتار اجتماعی، صرفه جویی در مصرف آب و برق و آشنایی با زلزله بررسی می‌شوند و بنا به شرایط و نیازهای این انیمیشن به مباحث بهداشت فردی، اجتماعی و چندین مورد تربیتی و آموزشی مخصوص این گروه سنی توجه می‌شود.

پویانمایی «مهدکودک حیوانات» به معرفی برخی بیماری‌های واگیردار و چگونگی دوری خردسالان از آن‌ها نیز اشاره می‌کند.
کنعانی با بیان اینکه بررسی برخی دغدغه‌های مرتبط با سبک زندگی در کنار پرداختن به موضوع آداب خوردن و آشامیدن از دیگر آیتم های این انیمیشن  هستند ادامه داد: مجموعه پویانمایی مهدکودک حیوانات که با هدف هویت بخشی به خردسالان ساخته شده سعی دارد به مخاطب در تقویت توانایی‌های جسمی و روانی برای برطرف کردن برخی مشکلات یاری رساند. همچنین توان انجام کار گروهی، مهارت نه گفتن، قدرت ایده پردازی و تقویت روحیه خلاق  در کودکان، برای بروز خلاقیت در زمینه‌های مختلف از بخش های متنوعی هستند که در فصل جدید این برنامه به مخاطبان ارائه خواهند شد.

این کارگردان و تهیه کننده اظهار داشت: پرداختن به میزان و همچنین نیاز خردسالان نسبت به استفاده از ابزار و وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، بازی‌های کامپیوتری، شنیدن موسیقی‌های مناسب و چگونگی  تمیز دادن فضای خصوصی و شخصی از دیگر آیتم های در نظر گرفته شده برای فصل جدید این مجموعه است.

کنعانی در ادامه گفت: پایه و اساس این پویانمایی که از ساختاری اجتماعی برخوردار است براساس موضوع اتحاد و همبستگی شکل گرفته و در آن همه شخصیت ها در فضایی با عنوان مهد کودک روزها و ساعات بسیاری را در کنار هم سپری می‌کنند و در این محیط که به نوعی می تواند نماد و سمبل خانواده و حتی جامعه باشد سعی شده مشکلات و چالش های به وجود آمده برای هر شخصیت، با همفکری و کمک همه اهالی مهد کودک برطرف و مرتفع شود.

وی افزود: فصل جدید انیمیشن «مهدکودک حیوانات» به نسبت دو فصل تولید شده قبل، به لحاظ تکنیک، تغییرات بنیادی بسیاری دارد اما قطعا این تغییرها به شکلی نیست که مخاطب خردسال  نتواند ارتباط خوبی با  مجموعه داشته باشد.
در  فصل سوم این پویانمایی، تمام شخصیت ها به لحاظ طراحی و ساختار تغییرات اساسی  خواهند داشت. همچنین  این مجموعه انیمیشن که ضمن اضافه کردن چند لوکیشن و صحنه جدید شامل سالن ورزش و تونل های موشی و ...فضای مهد کودک را گسترده تر کرده است، تلاش می‌کند تا برای استقبال بیشتر مخاطب، در  محتوا  و حتی هویت بصری خود نیز تغییرات چشمگیر و جذاب تری داشته باشد.

وی بیان کرد: در بخش هایی از این مجموعه انیمیشن، مخاطب خردسال برای حل برخی مسائل به جای همفکری و کمک گرفتن از همسالان خود به سمت مشورت با بزرگترها و در واقع والدین خود سوق داده می‌شوند که این مبحث نشان دهنده  نقش موثر والدین در کسب مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی فرزندان است و در واقع در فصل جدید «فینگلیا» سعی شده نقش والدین پر رنگ تر ترسیم شود.

کارگردان و تهیه کننده پویانمایی «مهدکودک حیوانات» افزود: این پویانمایی به لحاظ بصری از هیچ برنامه خاصی کپی برداری نکرده است، بنابراین از هویت بصری ویژه و مختص به خود تبعیت می‌کند و از آنجا که یکی از ماموریت های تعریف شده «مهدکودک حیوانات» کمک به شکوفایی خلاقیت در خردسالان است؛ لذا در تکنیک اجرایی آن تلاش شده شخصیت‌ها، اشیا و حتی فضاها  به شکل ساده و در عین حال خلاقانه طراحی و اجرا شوند تا کودک نیز با دیدن این فرمِ از زیبایی شناسی، توان و شجاعت کشیدن و نقاشی کردن به سبک این برنامه را به دست آورد.

کنعانی در ارتباط با جایگاه مرکز پویانمایی صبا در تولید فصل جدید این انیمیشن گفت: با همت و حمیت مرکز پویانمایی صبا  اکنون مشغول نگارش فصل چهارم و تولید فصل سوم پویانمایی «مهدکودک حیوانات» هستیم و اگر حمایت های این مرکز و نگاه مثبت این مرکز خصوصا گروه خردسال آن به این پویانمایی نبود هم اکنون این انیمیشن نمی توانست پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد و این کمک ها و همکاری مشترک کارشناسان و گروه خردسال مرکز صبا بود که سبب شد تا این پویانمایی موفق شود تولید خود را به فصل سوم و نزدیک به صد قسمت و حتی آغاز نگارش فیلمنامه فصل چهارم برساند.

فصل سوم مجموعه انیمیشن «مهد کودک حیوانات» با تکنیک و فرمت کات اوت در 52 قسمت 7 دقیقه  در حال تولید است و قرار است 13 قسمت آن در نوروز 1401 از شبکه‌های سیما پخش شود.

امتیاز شما