امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

معرفی دستاوردهای دانشگاه علوم پایه زنجان در برنامه «چرخ»

مشاهده ۳۳۷
۱۴۰۰/۱۱/۱۷- ۱۲:۳۱

برنامه «چرخ» شبکه 4سیما امشب به بررسی دستاوردهای علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ی زنجان اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. در بخش‌ «تازه‌ها» سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم از یک خبر عجیب خواهد گفت.
در بخش دیگری از «چرخ»، دکتر سیدداریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران با دکتر بابک کریمی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ زنجان درباره‌ی دستاوردهای علمی این دانشگاه گفت‌وگو می‌کند. دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ی زنجان (IASBS) یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی پیشرفته در زنجان است. این مرکز در سال ۱۳۷۱ توسط پروفسور یوسف ثبوتی که تا سال ۱۳۸۹ عهده‌دار ریاست مرکز هم بودند، تأسیس شده است. در حال حاضر دکتر بابک کریمی ریاست دانشگاه را عهده‌دار هستند. این دانشگاه توسط QS در سه رشته‌ی فیزیک، شیمی و ریاضی به عنوان بهترین دانشگاه در ایران معرفی شده است. این دانشگاه در رشته‌های فیزیک، ریاضی، شیمی، بیوفیزیک و زمین‌شناسی دوره‌های سطوح عالی (کارشناسی ارشد و بالاتر) را ارائه می‌دهد.
در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گزارش پویا پاک‌نژاد از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ی زنجان روی آنتن خواهد رفت.
فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما