امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

درخشش مستند تولیدی شبکه دنا در جشنواره فیلم فجر

مشاهده ۱۶۲
۱۴۰۰/۱۱/۲۵- ۰۹:۴۰

مستند«احتضار» تولید صدا و سیمای مرکز کهگیلویه‌ و بویراحمدسیمرغ بلورین چهلمین جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «احتضار» به تهیه‌کنندگی آقایان حجت طاهری و عبدالخالق طاهری به سفارش صداوسیمای کهگیلویه‌وبویراحمد تولید شده است.
کارگردان این فیلم مستند ۷۵ دقیقه‌ای  حجت طاهری  است.
امیر رئوف مدیر‌کل صدا و سیمای کهگیلویه‌وبویراحمد ضمن  قدردانی از سازندگان این مستند توضیح داد: تصویربرداری این فیلم مستند در زمستان سال ۹۸ شروع و پائیز امسال پایان یافت،، این فیلم جنگل‌های بلوط زاگرس شامل شهر‌های یاسوج، نورآباد، دهدشت و شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد استان فارس را به تصویر کشیده است.
به گفته رئوف هدف از ساخت این مستند، به تصویر کشیدن آسیب‌های جنگل‌های کهگیلویه‌وبویراحمد از جمله آتش سوزی‌ها، قطع جنگل‌های بلوط توسط افراد سودجو برای تولید ذغال و برخی روستائیان به علت نبود نفت سفید و گاز طبیعی بود.
نحوه قاچاق چوب توسط افراد سودجو به استان‌های همجوار در این مستند به تصویر درآمده است که نشان می‌دهد علاوه بر کمبود جنگل‌بان، خلاء‌های قانونی برای برخورد با این افراد وجود دارد.
مدیر‌کل صدا و سیمای کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه زیبایی‌های مناطق زاگرس نشین به این جنگل‌های بلوط است، یادآور شد: امیدوارم مسئولان زنگ خطر درختان بلوط را در این مستند به صورت واقعی ببینند تا بتوانند از خطراتی که در کمین آن‌ها وجود دارد، جلوگیری کنند.

تصاویر

امتیاز شما