امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «شبه قاره» پرس‌ تی‌وی بررسی می‌شود؛
در «شبه قاره» پرس‌ تی‌وی بررسی می‌شود؛

محبوبیت سردار دل‌ها در قلوب مسلمانان کشمیر

مشاهده ۱۳۶
۱۴۰۰/۱۲/۰۷- ۱۲:۳۶
تعداد بازدید:136

برنامه «شبه قاره» (The Subcontinent) شبکه پرس‌ تی‌وی به محبوبیت سردار شهید سلیمانی در کشمیر و بحران‌های تمامی‌ناپذیر افغانستان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «شبه قاره» به محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد مقاومت در میان مردم مسلمان کشمیر می‌پردازد و در بخش دوم، بحران‌های پی در پی کشور و مردم افغانستان را بررسی می‌کند
در این برنامه می‌بینیم که خیرا نیروهای هندی به عنوان بخشی از سرشماری ارتش وارد یک خانه مسکونی در روستای مالبوچان در منطقه شده و عکس شهید سلیمانی را از روی دیوار آن خانه کنده و سپس سوزاندند. اهالی روستا که از این حادثه عصبانی شدند به خیابان‌ها ریختند و اعتراضات گسترده‌ای شکل گرفت. ارتش هند مجبور به عذرخواهی شد و نیروهای ارتش که مردم را همراهی می‌کردند، تصاویر جایگزینی با حضور شهید سلیمانی در کنار آیت الله خامنه‌ای را در نقاط مختلف منطقه نصب کردند.
سجاد حیدر، سردبیر کشمیر آبزرور به عنوان کارشناس این بخش برنامه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد که چه چیزی شهید حاج قاسم سلیمانی را برای مردم کشمیر مهم کرده است و ارزیابی خود از تحولات شبه قاره و به طور خاص در کشمیر را ارائه می دهد.
بخش دوم برنامه «شبه قاره» نیز به بررسی مشکلات عدیده کشور افغانستان به خصوص پس از تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا اختصاص دارد.
فرمان اجرایی جو بایدن مبنی بر توقیف دارایی‌های افغانستان با خشم در داخل ایالات متحده و خارج از آن مواجه شده است. جوامع حقوق بشری از رییس جمهور آمریکا خواسته‌اند که در مورد این تصمیم تجدید نظر کند چرا که این ذخایر متعلق به مردم افغانستان است، نه ایالات متحده و نه طالبان.
دکتر محمد داود میرکی سیاستمدار افغانستانی و تحلیلگر مسائل سیاست عمومی‌به این پرسش‌های مهدی باباگل‌زاده مجری برنامه پاسخ می‌دهد که چگونه سیستم قضایی ایالات متحده دارایی‌های خارجی رسمی افغانستان را مربوط به طالبان می‌داند، در حالی که توسط دولت به رسمیت شناخته نمی‌شود؟ و آیا آمریکا با دارایی‌های خارجی عربستان سعودی برای خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر نیز همین کار را انجام می‌دهد؟
برنامه «شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان روز شنبه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما