امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

گرامیداشت حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه در قاب شبکه دو

مشاهده ۲۱۲
۱۴۰۰/۱۲/۱۴- ۰۹:۳۱

شبکه دو سیما به مناسبت حلول ماه شعبان و میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع)، ویژه برنامه‌هایی را تهیه و تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «دست کی بالا»، «جمعمون جمعه»، «مسابقه دو در دو»، «نمادو»، «باکس سینمایی انیمیشن»، «ویژه برنامه احوالپرسی»، «برفک»، «دست در دست»، «کوی محبت»، «مولودی خوانی» و «نماهنگ و کلیپ» عناوین ویژه برنامه‌های شبکه دو سیما به مناسبت اعیاد نخست شعبانیه است.

برنامه «دست کی بالا» به تهیه‌کنندگی سیدمحسن مناجاتی و اجرای عموبهروز و قصه‌گویی خاله گیتی با فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، ولادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع)، دو ویژه برنامه‌ را تهیه و تولید می‌کند که با اجرای برنامه در فضایی شاد و به زبانی کودکانه، کودکان را با این ایام آشنا می‌کند. این برنامه در ایام شعبان ساعت 9:10 روی آنتن می‌رود و جایگزین تکرار سریال «امداد کوهستان« می‌شود که این هفته روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه روی آنتن می رود و از هفته آینده طبق روال خود، روزهای زوج پخش خواهد شد. از میان چهار روزی که برای پخش در نظر گرفته شده، روزهای 15 و 16 این برنامه ویژ این ایام، تقدیم مخاطبان می‌شود
برنامه «جمعمون جمعه» به تهیه‌کنندگی مهران میرصالحی در هر قسمت به معرفی یک حرفه و شغل می‌پردازد و متناسب با آن، مهمانی دعوت می‌کند تا به همراه فرزندش در برنامه حاضر شود. این برنامه به مناسبت ایام شعبانیه از شنبه 14 اسفند، هر روز ساعت 10 روی آنتن می رود.
«مسابقه تلفنی دو در دو» نیز کاری از گروه دانش و اقتصاد است که به تهیه‌کنندگی مجتبی صدخسروی و اجرای کیمیا گیلانی به مناسبت ایام شعبانیه و میلاد این سه مولود، از شنبه 14 اسفند هرشب ساعت 21 روی آنتن می رود و مدت زمان آن به دلیل ایجاد فضای شاد و مفرح برای مخاطبان به مدت 15 دقیقه افزایش پیدا می‌کند.
«نمادو» کاری از گروه دانش و اقتصاد است که به تهیه‌کنندگی‌هادی خدادی به پخش گزارش هایی درخصوص پوشش مراسم های اعیاد شعبانیه با توجه به کرونا و آذین بندی شهر به مناسبت حلول ماه شعبان در فواصل برنامه‌ها می‌پردازد.
«باکس سینمایی انیمیشن» شبکه دو سیما نیز به مناسبت ایام شعبانیه از شنبه 14 اسفند، شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:30 روی آنتن می رود. انیمیشن‌های «گربه کلاه بسر»، «نبرد خلیج فارس»، «شجاع مرد کوچک»، «آجیل فروشی»، «ویکی و مردان پرزور»، «گروه امداد هوایی»، «تپه عقاب ها»، «منطقه پرواز ممنوع»، «کودک و شاهزاده روم» که از شنبه 14 اسفند تا چهارشنبه 25 اسفند ساعت 14:30 مهمان خانه مخاطبان می‌شود.
ویژه برنامه «احوالپرسی» کاری از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدجواد سیدمحسنی و اجرای مسعود روشن‌پژوه، به مناسبت ایام شعبانیه از شنبه 14 تا چهارشنبه ساعت 19:50 روی آنتن می رود و بازپخش آن روز بعد ساعت 00:45 بامداد است.
این ویژه برنامه هرشب به معرفی فوتبالیست های قدیمی، پهلوانان خیر، کشتی‌گیرهای پیشکسوت و ... می‌پردازد تا از خاطرات دوران جوانی خود در اعیاد شعبانیه مواردی را بیان کنند. همچنین در این برنامه پلی‌بک‌هایی پخش می‌شود که به نمایش چراغانی ایام شعبان در شهرهای کشورمان می‌پردازد. این برنامه همچنان در روزهای پنجشنبه با حضور سلبریتی‌ها و هنرمندان کشورمان ساعت 21:15 روانه آنتن می‌شود.
برنامه «برفک» عنوان میان برنامه‌ای 7 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدجواد سیدمحسنی و اجرای ندا غفاری است که با آغاز ایام شعبان از شنبه 14 اسفند، شنبه و چهارشنبه ساعت 17:35 و جمعه‌ها ساعت 16:55 روی آنتن می‌رود. این برنامه با حضور مجری و یک عروسک به حواشی روز جامعه در قالب اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی می‌پردازد تا علاوه بر هشدار به مردم و گوشزد به آن‌ها، مخاطبان را با بیانی طنز با وقایع جرم آشنا کرده و راهکارهایی به آنان ارائه دهد.
برنامه «دست در دست» کاری از گروه معارف شبکه دو به تهیه‌کنندگی‌هادی خدادی و اجرای سیاوش عقدایی، به مناسبت ایام شعبانیه و میلاد سه مولود (امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع)) به پخش دو ویژه برنامه با دعوت از چهره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، جوانان نخبه و نوآور می‌پردازد. از دیگر بخش های برنامه معرفی گروه‌های جهادی و خیریه‌های مردمی و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز است. این برنامه در روزهای 14 و 15 اسفند، ساعت 23:30 روی آنتن می رود.
برنامه «کوی محبت» کاری از دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در عراق با همکاری گروه معارف شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی سیدمهدی تحویلدار به مناسبت ایام شعبانیه به صورت زنده از کربلای معلی روی آنتن می‌رود و کارشناسان حاضر در برنامه درباره این ایام مبارک سخنانی را بیان می‌کنند. این برنامه از یکشنبه 15 اسفند تا سه‌شنبه 17 اسفند، ساعت 13:45 روی آنتن می‌رود.
از دیگر اقدامات گروه معارف شبکه دو، پخش «مولودی‌خوانی» با نوای ذاکران اهل‌ بیت همچون حاج محمدرضا طاهری، سیدمجید بنی‌فاطمه، حسین طاهری و ... به مناسبت اعیاد شعبانیه است که در فواصل برنامه‌های این شبکه پخش می‌شود.
پخش موسیقی‌های شاد، نماهنگ، کلیپ و وله به مناسبت این ایام هم از اقدامات پخش شبکه دو در فواصل برنامه‌هاست.
همچنین برنامه‌های همیشگی شبکه همچون «در انتهای الوند صبحگاهی»، «زنده باد زندگی»، «پگاه عاشقی» و «عصر خانواده» به صورت منعطف در حد پلاتو مجری با اشاره به حلول ماه شعبان و میلاد سه مولود بزرگوار به پخش ترانه‌های شاد، موشن‌گرافی و آیتم هایی مرتبط با این ولادت می‌پردازند و برنامه‌های «طبیعت 360 درجه» در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، «تاک» چهارشنبه‌، «رخ به رخ» پنجشنبه و جمعه ساعت 23:30 روی آنتن می روند.

امتیاز شما