امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«قاعده بازی» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی‌وی

مشاهده ۱۹۱
۱۴۰۰/۱۲/۲۱- ۱۳:۲۳

«قاعده بازی» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «قاعده بازی» به کارگردانی احمدرضا معتمدی را با حضور کارشناسان حوزه سینما محمدمهدی موسوی مهر و احمد سجادی صدر به نقد می‌گذارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مردی دو زنه که یکی از همسرانش در بالای شهر و دیگری پایین شهر زندگی می‌کنند، سال‌ها کاری کرده تا همسر و فرزندانش از وجود خانواده دیگری باخبر نباشند. یک اتفاق اما سبب می‌شود این راز برای طرفین افشا شود...

«قاعده بازی» فیلمی‌کمدی، درام با هنرنمایی اکبر عبدی، الناز شاکردوست، سعید پورصمیمی، جمشید هاشم‌پور، کیومرث ملک‌مطیعی، ژاله صامتی، مهران رجبی، انوشیروان ارجمند، علیرضا خمسه، شهرام قائدی، محسن قاضی مرادی، فریده سپاه منصور، مهتاج نجومی، مریم سعادت، گوهر خیراندیش، حمید لولایی و داریوش ارجمند به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی است.

این فیلم چهارمین فیلم احمدرضا معتمدی در مقام فیلم‌ساز است و برنده ۳ سیمرغ بلورین و نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجرشد. در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر علاوه بر نامزدی در بخش بهترین فیلم، در سه بخش چهره‌پردازی، جلوه‌های ویژه و صداگذاری موفق به کسب سیمرغ بلورین شده است.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه‌های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد.

این برنامه امروز شنبه 21 اسفند ماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می‌شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

 

امتیاز شما