امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش رادیو و بسته‌های صوتی در ترویج کتابخوانی سوژه «کتاب بان»

مشاهده ۸۱
۱۴۰۰/۱۲/۲۲- ۰۹:۰۴

برنامه «کتاب بان» رادیو فرهنگ، امروز ۲۲ اسفند به سراغ نقش رادیو و بسته‌های صوتی( پادکست) در ترویج کتابخوانی می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی اکبر زین‌العابدین، کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» این هفته میزبان محسن حکیم معانی، نویسنده و تهیه کننده رادیویی است که به موضوع ترویج خواندن و رمان خوانی در رادیو و پادکست ها می‌پردازد.
کتاب خواندن فراتر از یک سرگرمی انفرادی، می‌تواند یک فعالیت اجتماعی هم باشد. باشگاه‌های کتاب در حال گسترش هستند. افراد زیادی صحبت کردن درباره کتاب‌ها را به اندازه خواندن آن‌ها دوست دارند و حتی با کمرنگ شدن کتابخانه‌ها، فناوری‌های جدید دیگری برای ترویج کتاب وارد عمل شده‌اند. یکی از این فناوری‌ها پادکست است.
پادکست‌های مربوط به کتاب‌ها فراوان هستد که در این برنامه چند‌ نمونه از آنها معرفی می‌شود.
در برنامه امروز «کتاب بان» به این موضوع که پادکست‌های خوب در زمینه کتاب، به افراد این فرصت را می‌دهند تا نگاهی اجمالی به قفسه‌های کتاب دیگران داشته باشند، اسم کتاب‌های متنوع در موضوعات مختلف به گوششان بخورد و آشنا شوند و باعث ایجاد حس مشترک بین آنها و کتاب‌خوان‌ها ‌شود، اشاره می‌شود.
همچنین نقش رادیو در ترویج کتابخوانی با تولید کتاب های صوتی نیز بررسی می‌شود.
شنوندگان این هفته با اسما قلی زاده، مروج فعال ترویج کتابخوانی از شهر گناباد آشنا می‌شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.
برنامه «کتاب بان» را فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین برای گروه کتاب رادیو فرهنگ تهیه می‌کند که یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه می‌شنوید.

امتیاز شما