امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتخاب برترین‌های قرن با همکاری شبکه ورزش سیما و وزارت ورزش

مشاهده ۳۵۷
۱۴۰۰/۱۲/۲۵- ۱۱:۱۷

شبکه ورزش سیما با همکاری وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک در نظر دارد برترین‌های قرن را انتخاب کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، انتخاب برترین‌های قرن پس از پشت سر گذاشته شدن مراحل متعدد، در نوروز 1401 با آرای مردمی و در برنامه یکصد، رخ می دهد.

به همین منظور، نشست خبری در این باره برگزار شد و سینا معتضدی، مدیر شبکه ورزش در این باره گفت: شبکه ورزش و شورای ورزشی سازمان نگاه فرصت محوری به ورزش دارد. ورزش را یک امر فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم. به خصوص اینکه در جامعه شرایطی وجود دارد که مردم تحت فشار هستند و حوزه ورزش و افتخارآفرینی در آن می‌تواند خیلی راهگشا باشد.

از افزایش همبستگی اجتماعی و ایجاد نشاط و... مثل چیزی که در کل دنیا وجود دارد. ورزش قهرمان ساز و هویت ساز است. مقام معظم رهبری هم در دیدار با ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی اعلام کردند. در‌ جشنواره با مرور افتخار آفرینی‌های در صد سال گذشته می‌خواهیم حال‌ مردم را خوب و دلشان را شاد کنیم.
معتضدی با اشاره به روند برگزاری این جشنواره عنوان کرد: ابتدا به سراغ فدراسیون‌ها رفتیم و از آن‌ها خواستیم بهترین‌های رشته‌های خود را اعلام کنند. سپس هیئت انتخاب 50 نفره‌ای شامل پیشکسوتان را تشکیل دادیم. هیئت داوران شامل وزیر ورزش و جوانان، روسای کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و افراد متخصص در رسانه‌های ورزشی است. از طریق این شبکه و با کمک سایر شبکه‌ها، رأی‌گیری مردمی در 13 روز انجام می‌شود و ما برنامه‌ای مردم‌محور خواهیم داشت.

امتیاز شما