امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

حضور مخاطبان شبکه مستند پشت «مرزهای مقاومت»

مشاهده ۳۰۲
۱۴۰۱/۰۱/۱۶- ۱۴:۴۳

مجموعه مستند 6 قسمتی «مرزهای مقاومت» به کارگردانی و نویسندگی وحید فرجی تولید جدید شبکه مستند سیما با محور رژیم صهیونیستی چهارشنبه 17 فروردین از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «مرزهای مقاومت» با محور تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 و 6 جنگ بزرگ که بین رژیم غاصب صهیونیست با کشورهای عربی حاشیه فلسطین نظیر مصر، لبنان، سوریه و اردن رخ داده است پخش می‌شود و در هر قسمت از این مجموعه، اتفاقات قبل، حین و بعد از یکی از این جنگ‌ها روایت می‌شود.

اولین جنگ مربوط به سال 1948 و شکل‌گیری اسرائیل است و 5 جنگ‌ بزرگ دیگر «بحران سوئز» در سال 1956، «جنگ 6 روزه» در سال 1967، «جنگ یوم کیپور» در سال 1973، تهاجم اسرائیل به لبنان در سال 1982 (جنگ اول لبنان) و جنگ دوم لبنان مشهور به «جنگ 33 روزه لبنان» را شامل می‌شود.  
بخش قابل توجهی از تصاویر این مجموعه مستند آرشیوی است و در کنار آن کارهای گرافیکی نیز پخش می‌شود. خوشبختانه عوامل سازنده توانستند تصاویر آرشیوی خوبی را با محور رژیم صهیونیستی و جنگ‌های آن با اعراب منطقه گردآوری کنند و بسیاری از تصاویری که در این اثر دیده می‌شود، جدید است.
فرجی کارگردان  «مرزهای مقاومت» درباره تحقیق و پژوهش «مرزهای مقاومت» گفت: ساخت چنین مستندی نیازمند تحقیق و پژوهش گسترده‌ای است. به ویژه آنکه پس از استخراج اطلاعات از منابع مختلف، باید آن‌ها را کنار هم قرار داد و راستی‌آزمایی کرد. بخش عمده‌ای از پژوهش‌ها‌، تحقیق کتابخانه‌ای و ترجمه اطلاعات و اسناد از زبان‌های مختلف بود.
«مرزهای مقاومت» در 6 قسمت  55 دقیقه ای به اهتمام شبکه مستند سیما و مرکز فرهنگی میثاق تولید شده است و از این هفته چهارشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود.
تدوینگران این مستند روح الله قاسمی و علی علایی هستند و گویندگی متن آن را نوید نوروزی بر عهده دارد.

امتیاز شما