امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

افزایش تعامل و همکاری دانشگاه شیراز با صداوسیمای فارس برای تحقق شعار سال

مشاهده ۱۵۰
۱۴۰۱/۰۱/۲۹- ۱۳:۰۰

نشست مشترک هیئت‌ رئیسه دانشگاه شیراز با مدیران صداوسیمای فارس، باهدف هم‌اندیشی و تعامل بیشتر برای تحقق شعارسال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست که در دفتر ریاست دانشگاه شیراز برگزار شد؛ دو طرف درخصوص گسترش همکاری‌ها و فعالیت‌های دوجانبه، به‌ویژه با محور شعار سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

سهرابی، مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه در دنیای امروز رقابت رسانه‌ها در حوزه‌‌ محتوای آنهاست؛ گفت: امروز اگر برنامه‌ای بخواهد در رسانه ماندگار باشد؛ با یک شاخص و خط‌کش ارزیابی می‌شود، اما ماندگاری آن وابسته به محتواست؛ ازهمین‌رو امروز رسانه‌ها برای تولید یک پیام، فوق‌العاده حساسیت به خرج می‌دهند چرا که پیامی‌که به این گرانی تولید می‌شود، باید ماندگاری بالایی نیز در ذهن مخاطب داشته باشد تا بدین‌ترتیب موفقیت رسانه‌های خودشان را تضمین کنند.

سهرابی با تأکید بر اینکه برای تولید محتوای غنی و مطلوب، نقش دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و دیگر نهادهای علمی‌ بسیار مهم است، ادامه داد: امروزه ما نمی‌توانیم تفکیکی میان دانشگاه و رسانه قائل شویم؛ تولید نیروی انسانی از یک طرف و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای تولید محتوای مناسب و میزان مانایی پیام در ذهن مخاطب که تضمین کننده‌ موفقیت رسانه‌هاست از سوی دیگر، این دو را به یکدیگر پیوند داده است.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: رسانه ملی وظیفه خود می داند، پیام غنی دانشگاه را دریافت کند و آن را به زبان عامه و همه‌فهم تبدیل کند و در اختیار جامعه قرار دهد.

سهرابی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی‌ بر اینکه صداوسیما دانشگاه عمومی است، گفت: هر دانشگاهی به هیئت علمی نیاز دارد، انشاالله به هم کمک کنیم و همکاری‌های خود را گسترش دهیم.

سهرابی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: برای عملی‌کردن شعار امسال هم دانشگاه و هم صداوسیما وظایفی دارند که باید با همدلی و همکاری بیشتر زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس با پیشنهاد ارائه‌ برنامه‌‌ای تولیدی از دانشگاه شیراز به‌صورت هفتگی موافقت و از این برنامه استقبال کرد.

رئیس دانشگاه شیراز نیز ضمن قدردانی از همکاری صداوسیمای فارس، به معرفی دانشگاه شیراز پرداخت و گفت: دانشگاه شیراز با قدمت قریب به ۷۵سال، یکی از  13 دانشگاه‌ برتر کشور است. این دانشگاه در حال حاضر بیش‌ از ۷۰۰ عضو هیئت علمی دارد که اکثر ایشان از چهره‌های ماندگار و برجسته‌ علمی‌کشور هستند.

دکتر مؤذنی، افزود: دانشگاه شیراز  امکانات ویژه‌ ایی دارد که تمام‌قد آمادگی خود را برای همکاری با صداوسیما اعلام می‌ کند.

رئیس دانشگاه شیراز شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» را محور موردنظر برای همکاری دوجانبه دانست و به‌ نمایندگی از جامعه‌ دانشگاهی برای همکاری با صداوسیمای فارس اعلام آمادگی کرد.

تشکیل دبیرخانه‌‌ برای همکاری مشترک؛ تشکیل کارگروه‌های تخصصی؛ تدوین برنامه‌های عملیاتی در سه سطح کوتاه‌مدت، ‌میان‌مدت و بلندمدت؛ درنظرگرفتن امتیازات مختلف ازسوی دانشگاه برای انگیزه‌ بخشی به استادان دانشگاه برای همکاری با صداوسیما، ساخت برنامه‌های مختلف براساس پژوهش‌های مسئله‌محور دانشگاهی، تولید برنامه‌های چالش‌برانگیز باانگیزه‌ ارائه‌ مشکلات جامعه و علاج‌بخشی برای آن‌ها؛ تولید برنامه‌های امیدافزا، تولید برنامه‌هایی با محور دستاوردها و موفقیت‌های دانشگاهی، بهره‌مندی بیش‌تر از ظرفیت اساتید برجسته، نخبگان دانشگاهی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، انجام نظرسنجی‌های مختلف در جامعه ازسوی دانشگاه و ارائه به صداوسیمای فارس از مهمترین موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

 

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما