امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

گردهمایی بزرگ حافظان قرآن کریم در حافظیه

مشاهده ۲۰۰
۱۴۰۱/۰۲/۰۶- ۰۹:۰۵

صداوسیمای فارس گردهمایی بزرگ حافظان قرآن کریم را در کنار آرامگاه حافظ شیرازی از شبکه‌های ملی و بین المللی روی آنتن برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه بزرگ فرهنگی و قرآنی با حضور ۶۰۰ حافظ قرآن کریم در اقدامی مشترک توسط صداوسیمای فارس، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، شهرداری شیراز و موسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با عنوان گردهمایی بزرگ حافظان قرآن کریم برگزار شد.

این مراسم در شب بیستم ماه مبارک رمضان با تلاوت قرآن کریم توسط حافظان و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد.

سیدتقی سهرابی، مدیرکل صداوسیمای فارس در حاشیه مراسم گردهمایی حافظان قرآن کریم در جوار آرامگاه حافظ گفت: ما باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم. در عصر ارتباطات و در فضایی که فضای هنرنمایی رسانه‌ها است باید فعالیت های دینی و مذهبی از نظر شکلی جذاب و بار معنوی داشته باشد.

مدیرکل صداوسیمای فارس بیان کرد: امسال علاوه بر مراسم شب احیا در آرامگاه حافظ و ترتیل خوانی با همکاری موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها، میراث فرهنگی و شهرداری، برگزاری محفل قرآنی حافظان قرآن کریم و برپایی نماز جماعت با حضور صدها حافظ قرآن کریم در حافظیه برگزار شد، چرا که حافظ اعلام می‌کند هر چه دارم همه از قرآن دارم.

مدیرکل رسانه ملی در فارس با بیان اینکه این مراسم بزرگ قرآنی و نماز جماعت به شبکه‌های ملی و بین المللی ارسال و پخش می‌شود، افزود: مقرر شد هر سال این برنامه به عنوان کار مشترک صداوسیمای فارس، شهرداری، میراث فرهنگی و موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها در طول ماه مبارک برگزار شود.

 

 

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما