امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

رونق تولیدات دانش بنیان در برنامه های شبکه استانی گلستان

مشاهده ۱۶۱
۱۴۰۱/۰۲/۰۶- ۱۰:۴۸

غفاری، رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با حضور در رسانه استانی با منتظرحجت، مدیرکل صداوسیمای گلستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، منتظرحجت، مدیرکل صداوسیمای گلستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه بهارقرآن و شعار امسال گفت: با توجه به سرعت تغییرات علم و فناوری، امروزه در سطح دنیا رقابت شدیدی در اقتصاد وجود دارد. در این میان اقتصاد هم تابعی از فناوری است که برای موفقیت در رقابت باید با استفاده از علم و فناوری‌های نوین همگان با تغییرات پیش برویم. بنابراین مقام معظم رهبری به درستی دانش بنیان بودن اقتصاد و اشتغال زا بودن را مطرح کردند.

منتظرحجت در خصوص اشتغال زا بودن تولیدات علمی نیز افزود: باید به دنبال حوزه‌هایی که بتوانند اشتغال زایی زیادی را در کشور ایجاد کنند، برویم. در این خصوص صداوسیمای گلستان آمادگی دارد با برنامه ریزی درست از ظرفیت پارک علم و فناوری در حوزه‌های تولید محتوا، تولید اثر و حوزه فنی استفاده کند.

وی در پایان معرفی توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان را از اولویت های اصلی صداوسیما عنوان و بیان کرد: با تمام توان خود تلاش خواهیم کرد با همکاری پارک علم و فناوری گلستان در جهت معرفی دستاوردها، تولیدات، ظرفیت‌ها و ترویج فرهنگ علم و فناوری و کسب‌و‌کارهای مبتنی بر دانش برنامه‌سازی کنیم.

در ادامه غفاری، رئیس پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از تلاش‌ و همکاری مدیرکل صداوسیمای استان با بیان اینکه معیشت مردم مستقیم به اقتصاد و وضعیت اقتصادی کشور ارتباط دارد، گفت: تاکید بر دانش بنیان بودن به خاطر این است که اقتصاد کشور متکی بر توسعه علمی و فناورانه داخل باشد تا همواره بتواند کارآمدی و روزآمدی خود را حفظ کند.

غفاری با بیان اینکه جامعه شهری هنوز با پارک علم و فناوری آشنایی ندارد، پارک ها را فضا و فرصتی برای رشد علمی، فنی و مالی جوانان معرفی کرد و همراهی و همکاری رسانه استانی را فرصتی ارزشمند برای آشنایی مردم با این پارک دانست. 

وی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور حمایت از کالای ایرانی و تحقق اشتغال آفرینی و حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: برنامه‌ریزی ما باید بر اساس ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان، حمایت از تولیدات ملی و تحقق شعار سال باشد و یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند در این زمینه به‌عنوان بازوی توانمند پارک‌های علم و فناوری‌ به ایفای نقش بپردازد، رسانه ملی و استانی است.

تصاویر

امتیاز شما