امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تماشای «دنیای آبی» کودکان از قاب تلویزیون

مشاهده ۶۶۷
۱۴۰۱/۰۲/۱۰- ۱۱:۰۴

مجموعه انیمیشن «دنیای آبی» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی خرمیان، با هدف به چالش کشیدن مبحث خلاقیت در کودکان در مرکز پویانمایی صبا تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این انیمیشن با هدف نمایش ارتباط حیوانات خشکی با جانداران عمق آب، سعی دارد فضای جدیدی را مصور کند که در آن قوه تخیل و خلاقیت در کودکان شکوفا شود و استعداد و شخصیت کودک رشد کند.

ایجاد فضای شاد و جدید باهدف جذب مخاطبان کودک از مهمترین رویکردهای انیمیشن «دنیای آبی» است.
این مجموعه با پرداختن به مباحثی چون گذشت، شجاعت، صداقت، رازداری و حمایت و تکریم سالمندان و .... سعی دارد برخی ارزش های اخلاقی و تاثیرگذار در مسیر زندگی را برای مخاطبان کودک ضمن آموزش، فرهنگسازی کند.

مهمترین وجه تمایز مجموعه انیمیشن «دنیای آبی» با مجموعه‌های مشابه، فضای کاملا خلاقانه آن است. این فضا که به شکل ترکیبی از حیوانات خشکی با ماهی‌های دریایی چینش شده است، فضایی جدید و کاملا خاص را برای مخاطب کودک خلق می‌کند تا با برانگیختن قوه تخیل در مخاطبان کودک، قدرت و میزان خلاقیت در آن‌ها را رشد و پرورش دهد.

مهدی خرمیان کارگردان و تهیه کننده مجموعه پویانمایی «دنیای آبی» گفت: هر انیمیشن یا هر اثر هنری پیش از آنکه بخواهد پیام و محتوای خود را به مخاطب انتقال دهد، نیاز است در مرحله اول  توانایی و پتانسیل جذب مخاطب را در خود تقویت و سپس مخاطب را با خود همراه کند.
به همین منظور، در تولید پویانمایی «دنیای آبی» سعی شده است از این موضوع وام گرفته شود و با استناد به آن زیر سایه روایت داستان و قصه‌های متنوع و جذاب، نخست مخاطب را برای دیدن «دنیای آبی» ترغیب کند و سپس پیام و نکات آموزشی که همگی برگرفته از نیازهای امروز کودکان است را به آن‌ها انتقال دهد.

مجموعه اپیزودیک «دنیای آبی» در هر قسمت راوی داستانی مستقل است؛ این انیمیشن تلاش می‌کند علاوه بر طرح موضوعات متنوع آموزشی و تربیتی، مهارت های زندگی را به طور غیرمستقیم و در قالب روایت داستانی به کودکان ارائه دهد.

این کارگردان و تهیه کننده درباره تکنیک و فرمت تولید «دنیای آبی» بیان کرد: چون در ابتدای شروع تولید این مجموعه، به انتخاب و طراحی کانسپت با تکنیک اجرایی که کات اوت بوده نیز فکر شد، بنابراین تمام مراحل پیش تولید و تولید متناسب با تکنیک کات اوت پیش رفت و این امر نه تنها لطمه ای به کار وارد نکرد بلکه باعث ارتقا سطح کیفی و کمی‌پروژه مذکور نیز شد.

گفتنی است؛ هم اکنون تولید ۵۲ قسمت از این پویانمایی به پایان رسیده است.

ویدئوها

امتیاز شما