امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

قدردانی نمایندگان مجلس از برنامه‌های رمضانی سیما

مشاهده ۳۰۶
۱۴۰۱/۰۲/۱۲- ۱۳:۱۳

دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عملکرد برنامه‌های تلویزیون را در ماه مبارک رمضان امسال، مناسب این ایام و دارای مفاهیم معنوی و اخلاقی ارزیابی کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده تفت و میبد از استان یزد، در خصوص برنامه‌های رمضانی تلویزیون گفت: عملکرد شبکه‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان مطلوب و ارزشمند بود.

وی افزود: شبکه‌های تلویزیون با تهیه و تدارک ویژه برنامه‌های مناسب ماه رمضان، توانستند حس و حال معنوی را هنگام سحر و افطار، برای روزه داران مهیا کنند.

میرمحمدی با اشاره به برنامه تاثیرگذار «زندگی پس از زندگی» که ویژه برنامه افطار شبکه چهار سیما بود، گفت: چنین برنامه‌هایی که بر مبنای واقعیت از زندگی مردم ساخته می‌شود، می تواند در روشنگری حقایقی درخصوص خروج روح از جسم و زندگی پس از مرگ موثر باشد. در ایام ماه مبارک رمضان ساخت برنامه‌ای درباره مفهوم تجربه مرگ موقت و یا به قولی «زندگی پس از زندگی» بسیار بجا بوده و تلویزیون را از قرار گرفتن بر ریل «ایده‌های تکراری» نجات داده است. برنامه‌ای که با ساده‌ترین لوکیشن، توانست در ماه مبارک مخاطبان و بینندگان زیادی را همراه خود کند.

وی همچنین درباره سریال ها و مجموعه‌های نمایشی خاطرنشان کرد: سریال های ماه مبارک رمضان هم از سوژه‌های خوبی برخوردار بود. سریالی مثل «خوشنام» که داستان تحول جوان را روایت می‌کرد،  توانست موافقان و طرفدارانی برای خود دست و پا کند. این سریال نشان می دهد انسان هر چقدر هم از مسیر و راه درست، دور شود می تواند در هر مقطعی برگردد و این تحول بسیار زیبا به تصویر درآمده است.
نماینده تفت و میبد تصریح کرد: مجموعه‌های تلویزیونی و سریال هایی که از جنبه طنز برخوردارند بهتر و راحت تر می توانند پیام خود را منتقل کنند.

عباس گلرو نماینده سمنان نیز برنامه‌های سحر و افطار ماه مبارک رمضان را بسیار پرمحتوا و مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  

«ماه من» از برنامه‌های سحری شبکه سه با بررسی مسائل دینی و فرهنگی در لحظات عرفانی سحرگاه، حس و حال معنوی و عرفانی خاصی را در دل روزه داران و شب زنده داران ایجاد کرده است.

گلرو همچنین درباره برنامه «زندگی پس از زندگی» گفت: این برنامه راوی تجربه‌ای متفاوت است که انسان با تمام حواس خود شرایط را درک می‌کند؛ کلیپ های این برنامه در فضای مجازی نیز بازخورد خوبی داشت.

نماینده سمنان همچنین پخش برنامه سحرگاهی شبکه پنج با عنوان «قرار بهشت» از گلزار شهدای بهشت فاطمه زهرا (س) و برنامه افطاری «هیوا» از کربلای معلی را از جمله برنامه‌های دیدنی و دارای پیام های معنوی و اخلاقی ارزنده ای اعلام کرد.

گلرو همچنین از ابتکار شبکه سلامت درخصوص استفاده از مترجم ناشنوایان برای بهره مندی عزیزان کم شنوا و یا ناشنوا هم تشکر کرد و گفت: ایده بسیار بجایی بود و با این اقدام، ناشنوایان و کم شنوایان هم توانستند از برکات ماه مبارک رمضان و ایام شب قدر بیشترین بهره را ببرند. این شبکه برای بهره و حظ معنوی ناشنوایان از لیالی قدر، مراسم شب‌های احیا را از حرم امام رضا (ع) به صورت زنده و به صورت مناسب سازی شده برای این عزیزان پخش کرد.

این نماینده مجلس همچنین بکارگیری و استفاده از جوانان را که در بحث های قرآنی و اعتقادی حرفی برای گفتن دارند از جمله مواردی عنوان کرد که رسانه ملی باید به آن بیشتر بهاء بدهد و در برنامه سازی‌ها به آن توجه ویژه کند.

امتیاز شما