امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد
صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

«بهون مهر» در صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

مشاهده ۲۴۳
۱۴۰۱/۰۲/۲۸- ۱۱:۵۶
تعداد بازدید:243

صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در برنامه بانشاط، علمی و پرمخاطب «بهون مهر» برنامه‌های آموزنده برای مخاطبان هم استانی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بهون مهر»یکی از برمخاطب ترین برنامه‌های سیمای شبکه استانی دنا است که هدف ان سرگرمی، امید، انگیزه خانواده در جهت تحکیم و حفظ بنیان خانواده است .

 «بهون مهر» در قالب بخش های مختلفی نظیر هنر در خانه و آشپزی، آموزش غذاهای بومی محلی سنتی مخصوص استان و سایر نقاط کشور تقدیم مخاطبان می‌شود. معرفی خانواده‌های پرجمعیت و موفق با هدف افزایش جمعیت و تأثیر آن بر فرزندآوری و معضلات تک فرزندی و هشدارهای لازم به مخاطبان در ارتباط اینترنتی بخش های دیگر  از برنامه «بهون مهر» را تشکیل می دهد. در این مجموعه از پزشکان مجرب و کارشناسان و مشاوران امور حقوقی و روانشناسی نیز دعوت می‌شود تا راهنمای خانواده‌ها باشند.

«بهون» به معنی سیاه چادر عشایری مردم این خطه است که به ترویج و تقویت فرهنگ ها ، آداب و رسوم در  استان کهگیلویه و بویراحمدمی‌پردازد بر همین اساس نام «بهون» مهر به خود گرفته این اسم اصیل در گویش لری به عنوان منزل قابل حمل برای کوچ کردن عشایر استفاده می‌شود‌.
 برنامه «بهون مهر» به تهیه کنندگی؛ زینب عباسی در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 11 صبح به طور زنده از سیمای شبکه استانی دنا به روی انتن می رود.  

«بهون مهر»  دارای ساختار ترکیبی مجله ای است. استفاده از نظرات مخاطبان، تصاویر ارسالی مخاطبان ، ارتباط زنده اینترنتی با کارشناسان و ..با موضوعات روز، تصاویر زیبا، جذاب و متناسب با خانواده در فضای خانه و وله‌های مناسب از موارد تاکیدی در برنامه بهون مهر است‌.
ترویج فرزند اوری یک خانواده پرجمعیت، اموزش تهیه میخک و مهلو و لباس محلی ، سبک زندگی و فرزند آوری را در شهر، عشایر و روستا. مشاغل خانگی ، مخصوص بانوان خانه دار  که بتوانند از آن درآمدزایی کنند، آیتم های جهاد تبیین و مادر شهید  و هدفمندی یارانه‌ها  از دیگر بخش های این این برنامه به شمار می آید.

تصاویر

امتیاز شما