امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

هنرنمایی دیگر از تیم های دکلبندی مجموعه فنی رسانه ملی

مشاهده ۱۹۴
۱۴۰۱/۰۲/۳۱- ۰۹:۰۶

با نصب سیستم آنتن UHF رزرو و پیاده سازی سیستم آنتنVHF در ایستگاه مالدن فارس توسط تیم های دکلبندی مجموعه فنی رسانه ملی از هر گونه قطعی احتمالی جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به وزش بادهای شدید محلی در سه ماه پایانی هر سال در مناطق شمالی استان فارس و افزایش بار جانبی دینامیکی دکل ۱۲۰ متری ایستگاه مالدن، پس از بررسی‌های کارشناسی در اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام معاونت توسعه و فناوری رسانه به منظور افزایش پایداری ایستایی دکل و همچنین افزایش ایمنی و پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی، در سال 1400 و در مرحله اول با اعزام یک گروه از دکلبندان با تجربه، ضمن بازبینی و آچارکشی کامل و رفع نقایص، اقدامات پیشگیرانه انجام شد.

بنا بر این گزارش، در ادامه و در گام دوم، در سال جاری با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه به منظور حفظ ضریب تنش مجاز در سازه دکل و کاهش سطح بادگیری آن، باز کردن سیستم آنتنVHF قدیمی و بدون استفاده این دکل نیز در دستور کار قرار گرفت، ضمن اینکه به منظور حفظ پوشش ایستگاه و عدم قطعی حین اجرای پروژه اصلاحی دکل سیستم آنتن UHF رزرو، در ارتفاع پایین تر دکل نصب شد و در نهایت با مهارت مثال زدنی تیم های دکلبندی این اداره کل اجرای این پروژه بدون قطعی صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است، در ضمن انجام این پروژه، بررسی ظرفیت پوششی سیستم آنتن UHF جدید نصب شده در قیاس با سیستم آنتن UHF اصلی ایستگاه منصوبه بر روی بوم نیز در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، ایستگاه تلویزیونی مالدن از جمله ایستگاه‌های اصلی و پرقدرت مرکز فارس به شمار می رود که وظیفه پوشش دهی به مناطق شمال استان فارس و همچنین نقاطی از جنوب استان یزد را بر عهده دارد.

امتیاز شما