امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

همکاری رسانه ملی برای فرهنگ سازی مصرف آب

مشاهده ۱۲۸
۱۴۰۱/۰۳/۰۱- ۱۲:۵۹

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با حضور در شرکت آب و فاضلاب استان با مدیرعامل این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرتضی صفری در این دیدار بر آمادگی کامل برای تولید برنامه‌های مختلف در زمینه‌های متعدد برنامه سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه و مدیریت مصرف آب برای گذر از وضعیت موجود با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان، تأکید کرد .

 وی با بیان نقش رسانه ملی در آگاهی بخشی و ارائه آموزش های لازم به مخاطبین  گفت: صدا و سیما با توجه به فرامین مقام معظم رهبری،  آمادگی دارد تا از ظرفیت این رسانه برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب ، معرفی منابع و پروژه‌های آب استان در قالب ساخت مستند، فیلم، سریال و ... با شرکت آب فاضلاب استان همکاری نماید.

صفری ضمن بر ضرورت نظارت مدیران بر مدیریت آب، برای ایجاد یک حرکت جهادی برای حفظ منابع ارزشمند آب در بخش های مختلف مصرف تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این دیدار گفت: صدا و سیما یک ظرفیت برای آگاهی بخشی مردم در حوزه آبرسانی است.

مهندس خانی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و صیانت از منابع آب کشور و نحوه مصرف صحیح آن گفت: آب به عنوان حیاتی ترین منبع انرژی اهمیت بسیار زیادی برای حفظ حیات دارد و صیانت و حفاظت از منابع آبی بسیار ضروری است .

وی با اشاره به وضعیت کم آبی در کشور و استان به ضرورت فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد و افزود: با توجه به مصرف بالای سرانه آب، می‌بایست ارزش واقعی این منبع مهم انرژی را در میان مردم تبیین کرد و صداوسیما با توجه به فراگیر بودن آن در بین مردم قطعا می تواند بسیار اثرگذار باشد.

خانی با تاکید بر ضرورت جلب مشارکت مردم برای حفظ منابع آبی در استان و کشور  ادامه داد: باید جدی بودن خطر کمبود آب در کشور و مخاطرات جبران ناپذیرآن را در بین مردم اطلاع رسانی کرد تا بتوان از این طریق الگوی مصرف انرژی به ویژه آب را در جامعه اصلاح کرد .

 رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان با تقدیر از عملکرد صدا و سیما در راستای انعکاس فعالیت های شرکت آبفا گفت: کاهش نزولات آسمانی نسبت به میانگین بلند مدت، افزایش مصرف آب و همچنین مصرف بی رویه آب ، سبب کاهش منابع آبی سطحی و زیر زمینی شده و کمبود منابع آبی نیازمند مدیریت صحیح مصرف آب و تغییر نگرش مصرف کننده است و این شرکت جهت فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و جلوگیری از بحران و خروج از وضعیت تنش آبی موجود و پایداری در شرایط تامین آب آشامیدنی نیازمند تعامل و همکاری رسانه‌های استان می‌باشد. 

 

 

 

امتیاز شما