امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
تعامل رسانه ملی با پلیس فتا
تعامل رسانه ملی با پلیس فتا

تعامل رسانه ملی با پلیس فتا برای آگاهی بخشی به جامعه در جهت کاهش جرایم اینترنتی

مشاهده ۱۴۴
۱۴۰۱/۰۳/۰۲- ۱۲:۵۳
تعداد بازدید:144

سرهنگ پرسا رئیس پلیس فتا گلستان با حضور در رسانه استانی با دکتر منتظر حجت مدیر کل صدا و سیما در خصوص تعامل و همکاری همه جانبه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس فتا در برقراری امنیت در فضای سایبری افزود: این مرکز آمادگی هر گونه همکاری و مساعدت در راستای انجام هرچه مطلوب‌ تر مأموریت‌های سازمانی پلیس فتا را دارد.

دکتر منتظرحجت در ادامه بر ضرورت تعامل و هم افزایی بیشتر بین پلیس فتا و صدا وسیما  تاکید کرد و بیان داشت: امروزه دشمنان انقلاب در حال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فضای مجازی برای رسیدن به اهداف خود هستند و متاسفانه در این فضا به دور از هرگونه اخلاق حرفه‌ای به دنبال شبهه‌افکنی هستند که برای خارج کردن دشمن از این میدان پلیس فتا و برنامه سازان صداوسیمای گلستان می‌توانند با استفاده از مستندات موجود زمینه‌ی آگاهی بخشی در جامعه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه نقش آموزش در صدا و سیما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: متأسفانه عدم آگاهی و دانش کم برخی از کاربران در زمینه شیوه بهره‌برداری از فضای مجازی، باعث آسیب‌ها و تهدیداتی می‌شود که گاها غیرقابل‌جبران است و زمینه‌ساز بروز جرائم سایبری خواهد شد و رسالت رسانه ملی و رسانه استانی تنها سرگرم سازی نیست بلکه آموزش مردم به منظور ارتقای زندگی آن‌ها است.

در ادامه رئیس پلیس فتا گلستان ضمن تشکر از تعامل و همکاری خوب مدیر کل صدا و سیما با پلیس فتاگفت: فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری مورد اهمیت است و با همکاری صدا و سیما می‌توان از هجمه‌های سنگین دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی جلوگیری کرد و ضمن حفاظت از باورها و اعتقادات خود به عنوان سربازان جنگ نرم در برابر تهدیدات و آسیب‌های این فضا ایستاد.

سرهنگ پرسا با اشاره به اینکه فضای مجازی به بستری برای جرائم اینترنتی، برداشت‌های مالی، مزاحمت و شایعه‌ پراکنی تبدیل‌ شده اظهار داشت:  با استفاده مناسب از ظرفیت رسانه پرطرفدار مردم رسانه ملی می‌توان در فرهنگ‌سازی کاربران در فضای مجازی و انتقال پیام‌ها و هشدارهای پلیس فتا به عموم مردم گام‌های مؤثری را برداشت.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه کاربران فضای مجازی از سواد کافی دراستفاده از فضای مجازی برخوردار نباشند ممکن است در برخی موارد تبعات جبران ناپذیری برای آن‌ها داشته باشد و خواستار همکاری بیشتر صدا و سیما در این زمینه هستیم.

تصاویر

امتیاز شما