امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بهره برداری آزمایشی از فرستنده ایستگاه رادیویی 50 کیلوواتی کلیبر

مشاهده ۱۲۶
۱۴۰۱/۰۳/۰۲- ۱۳:۳۶

فرستنده ایستگاه رادیویی کلیبر به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این فرستنده رادیویی با استفاده از دانش بومی از 10 کیلووات به 50 کیلو وات ارتقاء یافته است.

مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این فرستنده گفت: افتتاح این پروژه که با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد تومان به بهره برداری رسید موجب شده به مناطق تحت پوشش صدای استانی بیش از 40 درصد افزوده شود. همچنین با پایین آمدن فرکانس مردم می توانند صدای رادیو آذربایجان شرقی را با کیفیت بیشتری دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیمای استانی در سالهای اخیر اقدامات فنی و رسانه ای خود را تقویت کرده تا تمام مردم استان حتی در مناطق مرزی به طور کامل به شبکه‌های داخلی دسترسی داشته باشند افزود:  امروز می توانیم ادعا کنیم که صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی یک مرکز پیشرو در بین مراکز استانی در ارتقاء امکانات و تجهیزات است . مرکز ما سه فرستنده رادیویی پر قدرت در شهرستانهای آذرشهر ، میانه و کلیبر دارد . در طرحی که امروز به صورت آزمایشی افتتاح می‌شود فرکانس از 1134 کیلوهرتز به 873 کیلوهرتز کاهش می یابد و همانطور که می دانید هر چه قدرت فرکانس کمتر شود و میزان پوشش بیشتر می‌شود.  

گفتنی است حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر خداآفرین هوراند در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به نقش حساس استان آذربایجان شرقی در مقاطع مختلف تاریخی کشور و هم مرزی آن با کشورهای مختلف افزود: صدا و سیما با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند در تولید فیلم ها سریال ها و برنامه‌های خود از پتانسیل های گردشگری شهرستانهای مختلف به ویژه منطقه کلیبر- خداآفرین - هوراند استفاده کند.

حجت الاسلام سیدسعید رشادی امام جمعه شهرستان کلیبر نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از اجرای این پروژه گفت: توسعه و تجهیز در راستای تثبیت کیفیت صدا – ضریب پوشش و پایداری شبکه در این منطقه بسیار مورد نیاز بود که امروز به بهره داری رسید و ما از فرماندار و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم مجدانه پیگیر اجرای کامل این موضوع باشند.

 شایان ذکر است این پروژه آزمایشی با کمترین هزینه به بهره برداری رسیده و صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته است و مرکز آذربایجان شرقی همچنان سعی میکند در مسیر توسعه و ترقی به حرکت خود ادامه دهد.  

امتیاز شما