امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ویژه‌ برنامه‌های صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب

مشاهده ۱۵۲
۱۴۰۱/۰۳/۱۱- ۱۳:۰۳

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب و قیام خونین ۱۵ خرداد ویژه برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت این رخدادهای مهم تاریخی در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه استانی سهند در کنار برنامه‌های ثابت، ویژه برنامه دو قسمتی " روح الله " را به تهیه کنندگی علی بصیری در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد روی آنتن می‌برد.  

در ویژه برنامه " روح الله " با دعوت از کارشناسان، هنرمندان ، شاعران و خانواده‌های شهدای قیام پانزده خرداد سال 1342 به موضوعات مختلفی چون زندگینامه حضرت امام خمینی (ره)، ویژگی‌های شخصیتی، و سیره و رفتار ایشان در مراحل مختلف زندگی پر بارشان ، علل قیام ایشان علیه رژیم منحوس پهلوی ، چگونگی دعوت مردم به این قیام ، سالهای زندگی در تبعید ، پیروزی انقلاب و بازگشت به میهن اسلامی و در نهایت رحلت پیامبر گونه و وداع باشکوه مردم خداجوی ایران اسلامی‌ پرداخت می‌شود.

گفتنی است حجج اسلام نوین – رستم پور – قدوسی از کارشناسان حوزه ؛ صدر محمدی از شاعران انقلاب ؛ نریمان زاده هنرمند حوزه گرافیک و طراحی ؛ خدیجه راموز خواهر و زارعی خواهرزاده شهید راموز از میهمانان دعوت شده به برنامه روح الله هستند. شهید راموز اولین شهید تبریز است که در دومین روز از سال 1342 در پاسخ به دعوت قیام حضرت روح الله توسط عمال رژیم پهلوی به شهادت رسید.

در این برنامه بصیری کارگردان – نویسنده ، کاظمی نریتور ، حق آخری تصویربردار – صدابردار ، آرش زارعی دستیار تصویربردار ، و نیکمندان تدوین گر است.         

شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی هم در سالروز عروج ملکوتی امام راحل (ره) ویژه برنامه " سونمز گونش " را به تهیه کنندگی پریسا محمدی از ساعت 10:00 به مدت دو ساعت به روی آنتن می‌برد.  در این برنامه هما آقایی دستیار تهیه کننده ، سید داوود قریشی گوینده ، مصطفی قنادی گزارشگر و محمدحسین علیزاده صدابردار است.

در این برنامه با دعوت از کارشناسان حوزه و دانشگاه ابعاد مختلف زندگی حضرت امام ، و تاثیرات ناشی از قیام و رهبری ایشان در منطقه و .. بررسی می‌شود.

رادیو برون مرزی تبریز هم ویژه برنامه دو قسمتی "روح الله " را در 60 دقیقه به تهیه کنندگی محمد رضا رحیمی روزهای سیزدهم و چهاردهم خرداد با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برای شنوندگان آذری زبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز تهیه کرده است.

این رادیو همچنین برنامه‌های شناور - مشکات - پرسپکتیو - مستند 2 قسمتی و  پوشش سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ به زبان ترکی قفقازی را در کنداکتور برنامه‌هایش در ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) گنجانده است.

معاونت خبر هم در کنار پوشش رویدادهای مختلف در این دو روز و پوشش خبری و رسانه ای بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز ارتحال بیانگذار انقلاب اسلامی ، گزارش های خبری در خصوص "امام خمینی ، محرومیت زدایی و استکبارستیزی" را تولید و از بخش های مختلف خبر استانی و سراسری پخش خواهد کرد. 

معاونت فضای مجازی هم با تولید و انتشار محتواهای مختلف در قالب های گوناگون و پوشش خبری و رسانه ای بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز ارتحال بیانگذار انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی اقدام خواهد کرد .

امتیاز شما