امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
امروز متقارن با میلاد مبارک امام رضا (ع) برگزار شد؛
امروز متقارن با میلاد مبارک امام رضا (ع) برگزار شد؛

آغاز فصل جدید جشنواره قرآنی صد با محوریت جز یکم قرآن

مشاهده ۵۱۲
۱۴۰۱/۰۳/۲۱- ۲۰:۰۰
تعداد بازدید:512

افتتاحیه فصل جدید جشنواره قرآنی صد با محوریت جز یکم قرآن کریم امروز متقارن با میلاد مبارک امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مراسم افتتاحیه فصل جدید جشنواره قرآنی صد (تابستانه) با محوریت جزء یکم قرآن کریم امروز متقارن با میلاد مبارک امام رضا (ع) با حضور شماری از اساتید ، نخبگان و فعالان قرآنی برگزار شد .
حاضران در این مراسم بر تاثیر برپایی جشنواره‌هایی از این دست در جهت ارتقاء و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در کشور تاکید کردند.
علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی در سخنانی با بیان نکاتی در خصوص تربیت قرآنی فرزندان، تاثیر مادران را در پرورش قرآنی فرزندان تشریح کرد.
همچنین لاله افتخاری استاد قرآن و نماینده پیشین مجلس با تاکید بر تاثیر مثبت و موثر تلاوت قرآن بر همه امور زندگی و شئونات شغلی در این باره توضیحاتی ارائه کرد.
در این مراسم استاد قرآن، مهکام، هم با بیان آیاتی از قرآن کریم، نکاتی را در خصوص همنشینی با قرآن برای شنوندگان بیان کرد.
این فصل از جشنواره قرآنی تا آخر شهریور ماه با محوریت جزء یکم قرآن در حال برگزاری است.

عمومیت بخشی قرائت قرآن کریم؛ تشویق و ترغیب به خواندن قرآن کریم؛ ساده و قابل دسترس کردن یادگیری و قرائت قرآن؛و ماجور و مقبول بودن قرائت ساده و غیر تخصصی قرآن کریم از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره هر روز به مدت 100 دقیقه و از ساعت 16 برگزار می‌شود. شرکت در جشنواره هیچ گونه محدودیت سنی و تفکیک جنسیتی ندارد.

علاقمندان به شرکت در جشنواره؛ فایل های صوتی ۱۰۰ ثانیه ای از قرائت ساده و غیر تخصصی قرآن را به پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۱۰۰ یا وبگاه رادیو قرآن به نشانی www.radioquran.ir ارسال کنند.

فایل های دریافتی در کمیته محتوایی ارزیابی و انتخاب می‌شوند و ارتباط تلفنی زنده و گپ و گفت صمیمی‌با صاحب اثر برقرار می‌شود؛ سپس راهنمایی و توضیحات صمیمی و تشویقی کارشناس برنامه ارائه می‌گردد.

ایجادمحیط معنوی و فضای صمیمی توسط مجری؛ ایجاد فضای کاملا غیررقابتی میان شرکت کنندگان؛ قرعه کشی و اهداء هدایای متبرک به صورت هفتگی؛ روند سریع برنامه با بهره گیری از تنوع و تکثر بخش ها و فواصل؛ و پخش قرائت ساده و بی پیرایه شهدای عزیز به عنوان عاملان و قاریان حقیقی قرآن کریم ؛ از دیگر برنامه‌های جشنواره در مدت برگزاری آن است .

 

تصاویر

امتیاز شما