امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر شبکه رادیویی قرآن؛
مدیر شبکه رادیویی قرآن؛

جشنواره صد ، فرصتی برای تحقق جامعه قرآنی است

مشاهده ۲۶۹
۱۴۰۱/۰۳/۲۵- ۱۰:۳۸
تعداد بازدید:269

مدیر رادیو قرآن ایجاد فضایی برای آحاد مردم با هدف تلاوت قرآن کریم به شیوه ساده و روان بدون رعایت نکات مربوط به صوت، لحن و تجوید که زمینه ساز انس بیشتر همگان با کلام نورانی وحی می‌شود را از اهداف مهم برگزاری جشنواره قرآنی صد دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر قصری زاده مدیر شبکه رادیویی قرآن در گفتگو با زهرا پناهی گزارشگر اختصاصی رادیو قرآن در خصوص اهداف برگزاری جشنواره قرآنی صد رادیو قرآن گفت: آن چیزی که برای ما کاملا محرز شده بود، واقعیت های اجتماعی اطرافمان بود و آن اینکه وقتی موضوع قرائت قرآن کریم مطرح می‌شود، ذهن همگان به سوی قاریان قرآن کریم که به صورت تخصصی و فنی قرائت می نمایند، کشیده می‌شود. این امر عملا فاصله و حجابی میان قاریان حرفه ای که جایگاه ویژه ای داشته و تلاوت های تأثیرگذاری دارند با آحاد مردم که توانایی اینگونه قرائت نمودن را ندارند، ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث قرائت تخصصی قرآن کریم ریشه هنری دارد، افزود: بنابراین قاری قرآن کریم باید عرق و ژن هنری داشته باشد و ذات خلقت او دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتواند از پس قرائت قرآن کریم بربیاید. اما از آنجاییکه این امر برای همه مردم میسر نیست، بر آن شدیم تا فضایی را برای تلاوت قرآن کریم به شیوه ساده، روان، آسان و بدون رعایت نکات صوت، لحن و مفاهیم ایجاد نموده و با حضور همه مردم همراه باشیم تا همگان با قرآن کریم ممارست داشته باشند که در اینصورت آنها نیز قاری قرآن محسوب می‌شوند. دکتری قصری زاده در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم، تصریح کرد: برداشت بنده از فرمیاش ایشان این است که حافظ قرآن باید بتواند از آیات قرآن کریم برای زندگی اجتماعی خود استشهاد کند. بنابراین کسی که بتواند قرآن را با صوت و لحن تلاوت نماید، افتخار است، اما اصل قرائت قرآن کریم را نباید تحت الشعاع قرار دهد.
دکتر قصری زاده در خصوص تربیت و پرورش قرآنی فرزندان تصریح کرد: اگر والدین می خواهند فرزندانی قرآنی را تربیت نمایند، بیش از هر چیزی و هرکسی خودشان را باید عامل به اوامر قرآن کریم بدانند. بنابراین خانواده ای که فضای مذهبی و دینی بر آن حاکم است و اساس ارتباطات آنها مبانی دینی است، بستر بسیار مساعد و مناسبی برای تربیت فرزندان قرآنی دارد و انشاء الله خداوند نوری به زندگی آنها بخشیده تا فرزندانشان قاری، حافظ، مفسر و معلم قرآن شوند. بنابراین ما به جامعه ای قرآنی نیاز داریم.
مدیر شبکه رادیویی قرآن در ادامه اظهار داشت: ما در ابتدا نیاز به جامعه قرآنی داریم. چون اگر جامعه قاریان نداشته باشیم مشکلی پیش نمی آید اما داشتن جامعه قرآنی سبب می‌شود تا زندگیمان قرآنی شکل بگیرد. انشاء الله این توفیق و تلاش ما برای ترویج قرآن نتیجه بخش باشد. وی همچنین به تلاوت آیاتی از جزء یکم قرآن کریم پرداخت.

امتیاز شما