امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

خشت بهشت و سخن از اهمیت و منفعت فروتنی

مشاهده ۴۵۱
۱۴۰۱/۰۳/۳۰- ۱۲:۰۷

مجله رادیویی خانواده "خشت بهشت" عنوان برنامه‌ ای از رادیو قرآن است که با محوریت تحکیم بنیان خانواده و ارائه الگوی ایرانی اسلامی خانواده ایرانی به روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن است که شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۰ دقیقه تقدیم شنوندگان خواهد شد.
مجله رادیویی «خشت بهشت» با رویکرد «تحکیم بنیان خانواده، داشتن خانواده ای سالم، ارائه الگوی ایرانی اسلامی خانواده ایرانی» تولید و پخش می‌شود و در هر برنامه یک موضوع اصلی تعریف می‌شود که در قالب بحث های کارشناسی، نمایش ، گزارش و ... به آن پرداخته می‌شود و مخاطبان نیز از طریق پیامک و تلفن در آن مشارکت و همفکری می‌کنند.این برنامه شنبه‌ها با موضوع اخلاق در روابط اجتماعی به عنوان دغدغه ی مهم خانواده و بزرگان دین به تهیه کنندگی فاطمه گنجی و گویندگی خانم سید علوی تقدیم مخاطبان می‌شود.

خشت بهشت در برنامه روز شنبه بیست و هشتم خرداد ماه در خصوص اهمیت و منفعت فروتنی و تواضع در روابط و تعاملات اجتماعی سخن گفت و نظر مخاطبان را در خصوص این موضوع جویا شد. در بخشی از برنامه دکتر الهام حیات دار کارشناس و پژوهشگر قرآنی در خصوص منفعت فروتنی و تواضع در روابط و تعاملات اجتماعی گفت: تواضع و فروتنی موضوعی است که خداوند در قرآن کریم بارها بر آن تأکد داشته و متقابلا صفت تکبر را که در مقابل آن است، نهی می‌کند. خداوند خطاب به پیامبر اسلام (ص) می فرماید: در مقابل مؤمنانی که در مقابلت تتبع می نمایند، فروتن باش و این سخن نیز از اهمیت تواضع و فروتنی سخن می‌گوید. در ادامه دکتر سید حمیدرضا محتشمی مدرس فعالیت های اجتماعی و رشد و توسعه فردی طی سخنانی در خصوص موضوع برنامه گفت: فروتنی موضوعی بسیار هوشمندانه و ظریف است. گرچه انسان در ابتدا با توکل به خدا باید به خودتوانی فردی برسد، اما در ادامه باید فروتنی و تواضع در مقابل اطرافیان را سرلوحه امورات خود قرار دهد. پخش آیتم گزارشی از دیگر بخش های این برنامه بود.

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.radioquran.IR از پخش زنده شبکه استفاده و در جریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قرار بگیرند. از طریق موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز شنونده ما باشید.

امتیاز شما