امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

راهکارهای ارتقاء سلامت و هوش معنوی

مشاهده ۶۳۸
۱۴۰۱/۰۴/۰۷- ۰۹:۰۹

اگر هوش معنوی را در فرزندانمان تقویت کنیم، انجام واجبات دینی در سنین تکلیف دیگر یک تکلیف اجباری نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر شبکه رادیویی سلامت در نشستی که با غلامرضا احمدی، مدیر گروه اطلاع رسانی شبکه رادیویی قرآن در خصوص ارتقاء سلامت معنوی و انس با قرآن کریم داشت بیان کرد: «راهکارهای ارتقاء سلامت معنوی و تغییر سبک زندگی آشنایی با آیات قرآنی است که در احادیث متفاوتی به آن اشاره شده و  نداشتن آرامش درونی بعضی از ما به علت این است که با قرآن غریبه شده ایم و کمتر با آن انس داریم.»
وی افزود: «یکی از انواع هوش ها هوش معنوی است که از استثناء هایی است که تنها در انسان نهادینه شده است . هوش معنوی فقط مخصوص انسان است و ارتقاء هوش در دین ما به راحتی قابل دسترسی است مثلا مادرانی که می‌خواهند صاحب فرزند شوند دستورالعمل هایی را اجرا می‌کنند که باعث نهادینه شدن هوش معنوی در جنین میشود که خواندن قرآن در این دوران مهمترین عامل انتقال این هوش معنوی می‌باشد همچنین در حدیث از پیامبر داریم خانه ای که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و برای آسمانیان بدرخشد چونانکه ستارگان آسمان برای زمینیان بدرخشند.»
مدیر رادیو سلامت در پاسخ به این سوال که همانطور که وقتی جسم از تعادل خارج می‌شود به دارو نیاز دارد؛ وقتی روح از تعادل خارج می‌شود نیز طبق گفته فلاسفه روح به داستان نیاز دارد و با داستان متعادل می‌شود به نظر شما این اثرات جاودانی که در طول تاریخ در تئاتر و هنر و جود دارد و به وسیله آن‌ها انسانها را درمان می‌کردند آیا قابل مقایسه با قرآن هستند یعنی می توانیم قرآن را به عنوان درمان استفاده کنیم؟ توضیح داد: «مکاتب غرب با بررسی‌هایی که با تمرکز بر روی جوامع شرق بر اساس مسائل علمی انجام داده اند، متوجه شدند که امید به زندگی و آرامش و طول عمر بعضی از اقشار در سطح جامعه بالاتر از بقیه افراد است. »
وی ادامه داد: «دانشگاه‌ هامبورگ بر روی روحانیان اسلام و به خصوص امید به زندگی روحانیون شیعه تمرکز داشته و به این یافته‌ها رسیدند که هنگامیکه طول عمر و امید به زندگی در جامعه ایرانی ۵۴ سال بوده است در جامعه روحانیت این عدد ۷۳ سال بوده و وقتی در ایران امید به زندگی به ۷۳ سال افزایش پیدا کرد این عدد در روحانیت به حدود ۹۰ سال رسیده است. دراین بررسی‌ها مشخص شد ارتباط با قرآن و مسائل معنوی، توکل و مراقبه مهمترین عواملیست که این مولفه‌ها را تغییر داده و با ارتقاء این مسائل در جوامع دیگر نیز می توان امید به زندگی را افزایش داد.»
صدیقه اعتماد سعید در پاسخ به این سوال که آیا از دوران کودکی خاطره ای از پدر یا مادرتان در خصوص تلاوت قرآن و انس با قرآن دارید ؟ بیان کرد: «ما با اذان گفتن پدرانمان به دنیا آمده‌ایم، من یاد ندارم که پدرم من را حتی یک بار برای نماز صبح بیدار کرده باشد اما همیشه صبح ها با صدای اذان و اقامه پدرم برای نماز بیدار می‌شدیم اینها یک مناسک نبوده . این‌ها رفتاری بوده برای افزایش هوش معنوی و راهکاری برای ایجاد ارتباط با حضرت حق تعالی که کم کم این مناسک رو به فراموشی می رود. من متخصصینی را می‌شناسم که با صدای اذان گفتن نوزاد را به دنیا می آورند و همه این اعمال باعث نهادینه شدن هوش معنوی در فرزندان می‌شود. ما باید بتوانیم برای تربیت فرزندانمان ارتباط شهودی در آنها ایجاد کنیم تا بتوانند از دعا و نیایش لذت ببرند و وقتی با این اعمال هوش معنوی آنها را تقویت کنیم تکالیف و اعمالی را که در سنین تکلیف از فرزندانمان می‌خواهیم دیگر یک تکلیف اجباری نخواهد بود.»

📻 fm ۱۰۰ mhz

آدرس صفحات رادیو قرآن در فضای مجازی:

🌐 www.radioquran.ir

instagram.com/radioquran_ir 🆔

instagram.com/tasnim.quran.ir🆔

instagram.com/jashnvareh۱۰۰🆔

http://sapp.ir/radioquran 🆔

https://www.aparat.com/radioquran.ir 🆔

راه‌های ارتباطی ما:

📩 ۳۰۰۰۰۱۰۰

☎️ ۰۲۱۲۲۰۵۱۶۳۲_۰۲۱۲۲۰۴۳۰۱۷

تلفن گویا:

☎️ ۰۲۱۲۷۸۶۰۱۰۰

امتیاز شما