امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
با سفر رییس رسانه ملی به دمشق صورت گرفت؛
با سفر رییس رسانه ملی به دمشق صورت گرفت؛

آغاز فصل جدیدی در همکاری‌ها و تعاملات رسانه ای ایران و سوریه

مشاهده ۷۱۱
۱۴۰۱/۰۴/۰۷- ۰۹:۲۳
تعداد بازدید:711

رییس رسانه ملی، پنجم تیرماه، در صدر یک هیات بلندپایه رسانه‌ای و با هدف بررسی تقویت همکاری رسانه ای میان سوریه و ایران به دمشق سفر کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سفر پیمان جبلی به سوریه در حالی انجام می‌شود که پس از سفرتاریخی اخیر بشار اسد رییس جمهور این کشور به ایران، فصل جدیدی در مناسبات و همکاری‌های تهران و دمشق آغاز شده است.

قدردانی نخست وزیر سوریه از رسانه ملی
نخست وزیر سوریه در دیدار با رئیس رسانه ملی در دمشق از حمایت‌ها و رویکرد خبری رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های جنگ تروریستی در این کشور قدردانی کرد.
حسین عرنوس گفت: شبکه‌های رسانه جمهوری اسلامی ایران در انعکاس واقعیت‌ها برای افکار عمومی جهان موثر بوده و از این جهت جای تشکر فراوان دارد.
عرنوس همچنین از حمایت رسانه ملی از سازمان رادیو و تلویزیون سوریه در پخش فنی قدردانی کرد.
رئیس رسانه ملی نیز با اشاره به اینکه امروز محور مقاومت منسجم‌تر از گذشته است؛ تصریح کرد: هماهنگی‌ها و همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه رسانه، زمینه ساز پیروزی رزمندگان مقاومت در میدان نبرد شده است.
جبلی گفت: جنگ روایت‌ها شدت گرفته است؛ دشمن درصدد فتنه افکنی و تغییر حقایق و وقایع به نفع خود است.
رئیس رسانه ملی در ادامه گفت: در سایه همکاری‌ها بین رسانه‌های دو کشور از خلال تولید محتوا و تولید مشترک در زمینه فیلم و سریال می‌توان در برابر دروغ ‌پردازی دشمن ایستاد.
وی همچنین گفت: این گونه همکاری‌ها، ملت‌های دو کشور را به یکدیگر نزدیکتر می‌کند و زمینه ساز تحقق منویات دولت‌های دو کشور در ارتقای روابط به بالاترین سطوح است.
جبلی در بخش دیگری از اظهارات خود، حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران در برابر این عربده کشی دشمن صهیونیستی در کنار سوریه ایستاده است.

جبلی: ثبت جلوه‌های مقاومت وظیفه تاریخی است
رئیس رسانه ملی در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، ثبت جلوه‌های مقاومت را در جنگ جهانی نیابتی گروه‌های تروریستی در سوریه خواستار شد.
پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در این دیدار همچنین بر ضرورت تولید آثار فاخر تلویزیونی اعم از سریال؛ مستند یا فیلم برای ثبت حماسه‌های رزمندگان مقاومت در دهه اخیر در جنگ سوریه تاکید کرد.
وی افزود: با اقدام خلاق اصحاب رسانه از تحریف حقایق و وقایع به دست دشمنان جلوگیری خواهد شد.
رئیس رسانه ملی در ادامه خاطر نشان کرد: در میدان نبرد؛ رزمندگان مقاومت حماسه آفریدند و پیروزی به نفع کشور‌های محور مقاومت رقم خورد، حالا جنگ رسانه و روایت‌ها به شدت ادامه دارد.
جبلی همچنین گفت: در جنگ کنونی هم ایران و سوریه در کنار یکدیگر در خط مقدم ایستاده اند.
بطرس حلاق نیز در این دیدار از حمایت‌های بی شائبه جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ تحمیلی علیه سوریه و به ویژه در حوزه رسانه قدردانی کرد.

همکاری‌های رسانه‌ای تهران و دمشق گسترش می‌یابد
در دیدار رئیس رسانه ملی با رئیس سازمان رادیو و تلویزیون سوریه نیز بر گسترش همکاری‌ها میان رسانه ملی کشورمان ورسانه‌های سوریه تاکید شد.
در این دیدار که با حضور هیات همراه جبلی و مدیران ارشد رادیو و تلویزیون سوریه انجام گرفت، دو طرف درباره راهکار‌های ارتقای همکاری‌های فیمابین در زمینه تولید محتوا و همچنین در حوزه فنی به رایزنی پرداختند.
تاسیسات زیر ساختی رادیو و تلویزیون سوریه در سال‌های بحران در 10سال گذشته به شدت آسیب دیده است.
رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران در توافقاتی با طرف سوری در چند مرحله برای ارتقای تاسیسات زیر ساختی بخش فنی رادیو و تلویزیون سوریه همت گماشته است.
این اقدام رسانه ملی مورد تقدیر مقامات ارشد سوریه قرار گرفته است.
پیمان جبلی رئیس رسانه ملی و حبیب سلمان رئیس رادیو و تلویزیون سوریه در این دیدار با ستودن نقش رسانه‌ها در انعکاس حقایق جنگ10 ساله در سوریه و نقشه استکبار در ضربه زدن به مقاومت؛ یاد شهدای رسانه‌های مقاومت به ویژه شهید محسن خزایی را گرامی داشتند.
شهید خزایی خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما بود که در عملیات آزادسازی حلب به شهادت رسید.

جبلی: عادی سازی با رژیم صهیونیستی جایگاهی در جهان ندارد

رئیس رسانه ملی کشورمان در حاشیه نشست نخبگان جامعه فرهنگی سوریه نیز تصریح کرد: یقین داریم رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی اسرائیل از بین رفتنی است.
پیمان جبلی با تاکید بر اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی میان مردم منطقه و حتی جهان ندارد، افزود: در هر جای دنیا، زمانی که صدای واقعی مردم شنیده شود، مخالفت قطعی آن‌ها را با عادی سازی روابط با یک رژیم کودک کش و متجاوزو اشغالگر به دنبال خواهد داشت.
رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه هیچ فطرت پاکی از اشغالگری و کودک کشی و تجاوز حمایت نمی‌کند، تصریح کرد: حرکت‌های نمایشی بعضی کشور‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچ تاثیری در فهم و درک مردم از خوی تجاوزگری، سفاکی و اشغالگری رژیم صهیونیستی نداشته و نخواهد داشت؛ مسئله‌ای که در این نشست از نخبگان سوری شنیده شد.
بر پایه این گزارش، جبلی در سخنانی در این نشست تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی افکار عمومی از خطر‌های ناشی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر دوش می‌کشند؛ و لذا باید با تولید محتوا و تولید سریال‌ها و فیلم‌های هدفمند افکار جامعه را نسبت به این خطر بزرگ مصون بسازیم.
جبلی همچنین خاطرنشان کرد: ما در محور مقاومت از ایران تا عراق و سوریه و لبنان و فلسطین یمن یقین داریم که مبارزاتمان به نتیجه خواهد رسید، پیروزی از آن ماست و همان طوری که حضرت امام خامنه‌ای وعده داده اند، رژیم سفاک صهیونیستی از بین خواهد رفت.

تصاویر

امتیاز شما