امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

پیام تسلیت رئیس رسانه ملی به مناسبت درگذشت ام الشهید بابایی

مشاهده ۱۲۶۰
۱۴۰۱/۰۴/۱۰- ۱۶:۵۳

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت ام الشهید خانم سبا بابایی (یونیکو یامامورا) را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در این پیام تاکید کرد: " بی شک مرحومه ام الشهید بابایی از مصادیق رویش های انقلاب و از اسوه‌های منیر انقلابی بود و خدمات وی در راه اندازی رادیو ژاپنی برون مرزی صدا و سیما نشان از روح مجاهدانه اش داشت ." 

متن پیام دکتر جبلی به این شرح است : 

« باسمه تعالی

با نهایت تاثر و تاسف خبر درگذشت ام الشهید سرکار خانم صبا بابایی (یونیکو یامامورا) را دریافت کردم. آن مرحومه با درک و باور و ایمان به دین تعالی بخش اسلام، فصلی بزرگ در زندگی خود گشود و با پشت پا زدن به قیود مادی زندگی، قدم در وادی رهایی و اوج و بالندگی گذاشت. مرحومه بابایی با بانگ و شمیم روح بخش انقلاب اسلامی‌بیدار شد و در مکتب درخشان حضرت روح الله، امام خمینی (ره) تربیت یافت تا جایی که فرزندش را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرد و افتخار کسب عنوان مادر شهید را به دست آورد. بی شک خانم یامامورا از مصادیق رویش های انقلاب و از اسوه‌های منیر انقلابی به شمار می آمد. خدمات وی در راه اندازی رادیو ژاپنی برون مرزی صدا و سیما نیز نشان از روح مجاهدانه اش داشت. برای آن مادر شهید و همکار دیرین ارجمند غفران الهی و برای خانواده معزز شان شکیبایی مسئلت دارم.

پیمان جبلی
رییس سازمان صدا و سیما»                                 

خانم سبا بابایی (یونیکو یامامورا) مادر شهید محمد بابایی ظهر امروز در بیمارستان خاتم الانبیا درگذشت. این مادر شهید از چندی قبل به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان بستری بود. 

یونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان به دین اسلام مشرف گردید.
وی پس از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که عازم جبهه‌های جنگ تحمیلی شد و به شهادت رسید. یامامورا در سال‌های ابتدایی راه اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه‌گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و تا سال‌ها به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بود.

تصاویر

امتیاز شما