امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پرداخت بیش از بیست و هشت هزار میلیارد تومان وام ازدواج به متقاضیان

مشاهده ۴۹۳
۱۴۰۱/۰۴/۱۲- ۱۴:۵۴

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در برنامه «استودیو هشت » رادیو نمایش از پرداخت بیش از بیست و هشت هزار میلیارد تومان وام ازدواج به متقاضیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، سخنگوی دولت سیزدهم در ادامه افزود: یکی از نکاتی که در حوزه وام ازدواج وجود داشت سخت گیری نظام بانکی نسبت به متقاضیان بود  که خوشبختانه در دولت سیزدهم عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت وام ازدواج به مراتب بهتر شده است و با دستور رئیس جمهور،سرعت بیشتری نیز خواهد گرفت.

 بهادری جهرمی تأکید کرد: یکی از برنامه‌های جدی دولت آن بوده که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را مامور نظارت در روند پرداخت تسهیلات بانکی کرده است تا زوجین بتوانند موضوعات متعدد را به عنوان وثیقه و ضامن قرار دهند و چنانچه بانکی در پرداخت تسهیلات مرتکب تخلف شد حتما با آن برخورد قاطع شود.

 وی ادامه داد: بر همین اساس رئیس جمهور بانک مرکزی را ملزم کرد که ظرف پانزده روز آیین نامه ای را برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج تهیه کند تا بر اساس آن زوجین بدانند ظرف چه مدتی وامشان پرداخت می‌شود.

 سخنگوی دولت همچنین خبر داد : از این پس دستگاه‌های اجرایی در چارچوب آیین نامه ای تدوین شده مکلف می‌شوند محیط های رفاهی و فرهنگی خود را برای برگزاری مراسم ازدواج دراختیار زوج های جوان قرار دهند تا از این طریق بخشی از هزینه‌هایشان کاهش یابد.

 بهادری جهرمی در پایان گفت : در حوزه مسکن نیز قرار است طی چهارسال ، چهار میلیون مسکن داشته باشیم که خوشبختانه این روزها در حال پیشرفت و پی گیری است.

 

 

امتیاز شما