امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

رادیو غدیر افتتاح می شود

مشاهده ۵۷۳
۱۴۰۱/۰۴/۱۸- ۱۳:۱۷

مسعود کاویانی، مدیر رادیو غدیر در نشستی با خبرنگاران از افتتاح این رادیو در آستانه دهه امامت و ولایت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  در این نشست خبری که در رادیو معارف برگزار شد مسعود کاویانی ضمن خیر مقدم به مهمان به اهمیت بحث غدیراشاره کرد و گفت: می توان از غدیر به عنوان فرهنگ یاد کرد و به تبیین ولایت در جامعه پرداخت .

وی گفت: بحث امامت و ولایت ادامه رسالت غدیر است واگر  این رخداد مهم در تاریخ رخ نمی داد رسالت کامل نمی‌شد و البته اهمیت ولایت در احادیث بسیاری بیان شده است.

مدیر رادیو غدیر خاطرنشان کرد :بحث انتظار و ظهور حضرت حجت (عج) هم از مباحثی است که مرتبط با مبحث غدیر است و البته نظامی سیاسی ما هم مبتنی بر رویداد مهم غدیر است و همه اینها حاکی از اهمیت این موضوع است.

مسعود کاویانی در ادامه این نشست گفت: برنامه‌های محرم و صفر برای مسلمانان و شیعیان بسیار پررنگ است و هر ساله به صورت میلیونی در سراسر دنیا برگزار می‌گردد و این به فرهنگ تبدیل شده است،  اما موضوع غدیر کمی‌کمرنگ مانده و فرهنگ سازی مناسبی در این مورد صورت نگرفته و افتتاح رادیو غدیر می تواند کمک شایانی به این موضوع کند.

وی همچنین گفت: سالها قبل پیشنهاد افتتاح رادیو غدیر به سازمان صدا و سیما داده شد که خوشبختانه امسال موافقت شد و برنامه‌ها به صورت رسمی از  18 تیرماه 1401 ساعت 22:00 روی  موج ام اف ردیف 5/95 به روی آنتن می رود و این افتخار نصیب  همکاران ما در رادیو معارف شده که با توجه به  کسب تجربیات گسترده در برنامه سازی در رادیو محرم و رادیو وحدت به برنامه سازی در رادیو غدیر هم تلاش نمایند.

وی در خصوص برنامه‌های رادیو غدیر گفت: برنامه‌ها به صورت 24ساعته تقدیم مخاطبان می‌شود که شامل برنامه‌های ساختاری _ موضوعی با محورهای هویت شناسی شیعه درغدیر،‌ نقش واهمیت ولایت در جامعه و.... . است.

مدیر رادیو غدیر همچنین گفت: این رادیو بر مبنا و اصول  حفظ وحدت راه اندازی شده و  واین مقوله از اصول راهبردی ما خواهد بود و تمام تلاشمان را می‌کنیم که  بحث غدیر را خوب مطرح کنیم تا ضرورت وحدت هم بیان شود.

وی کتاب الغدیر علامه امینی را از جمله منابع اصلی این رادیو دانست و گفت: استفاده از این کتاب راه روشنی برای حقیقت جویان غدیر است .

مسعود کاویانی همچنین مباحث تدریجی و جریان سازی را از مباحث اصلی این رادیو دانست و گفت:  این رادیو با پخش برنامه‌ها و پویش های مختلف از جمله # پویش به عشق علی  مخاطبان خود را در فضای مجازی دنبال می‌کند که این برنامه‌ها از طریق ایران صدا به صورت تصویری هم تقدیم مخاطبان می‌شود. 

مدیر رادیو غدیر از هم افزایی رادیو معارف با رادیو غدیر خبر داد و گفت :برنامه‌هایی مثل  "من غدیری ام "و "مهربان باشیم" هم از رادیو غدیر تقدیم مخاطبان می‌شود این رادیو به لحاظ ساختاری با 60درصد برنامه ترکیبی ومجله ای  ، 15درصد نمایشی ، 16درصد گفتار محور و 9 درصد گفتگو محور در نظر گرفته شده است .

مسعود کاویانی در پایان به سوالات خبرنگاران درخصوص رادیو غدیر پاسخ داد.

امتیاز شما