امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
حضور عوامل فنی رسانه ملی و سیگنال رسانی نشست آستانه
حضور عوامل فنی رسانه ملی و سیگنال رسانی نشست آستانه

ایجاد بسترهای ارتباطی و پوشش ارتباطات زنده هفتمین نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه

مشاهده ۳۴۳
۱۴۰۱/۰۵/۰۲- ۰۸:۱۵
تعداد بازدید:343

سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در معادلات بین المللی به عنوان سه کشور ضامن روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه و برقراری ثبات و امنیت در این کشور شناخته می‌شوند. این سه کشور در نشست آستانه یک که در چهارم و پنجم بهمن ۱۳۹۵ در پایتخت قزاقستان برای پیدا کردن راه حل گرد هم آمدند و این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در همین راستا نشست هفتم در ایران و در تاریخ 28 تیر 1401 برگزار شد که با توجه به حساسیت این نشست و حضور دو رئیس جمهور روسیه و ترکیه، پوشش رسانه‌ای آن از اهمیت زیادی برخوردار بود؛ به همین منظور اداره کل ارتباطات زمینی معاونت توسعه و فناوری رسانه به درخواست نهاد ریاست جمهوری برای پوشش ارتباطات زنده این رویداد اقدامات متعددی از جمله ایجاد بسترهای ارتباطی مورد نیاز و نیز پوشش و برقراری ارتباطات زنده از محل دیدارهای این رویداد را برنامه ریزی و به شکل مطلوبی اجرایی کرد.

بستر سازی ارتباطات فیبر نوری در فرودگاه مهرآباد و مجموعه کاخ های سعد آباد
به منظور پوشش ارتباط پخش زنده مراسم استقبال از ورود روسای جمهوری ترکیه و روسیه به فرودگاه مهرآباد با مشارکت مخابرات، ارتباط فیبر نوری بین سالن تشریفات (پایون جمهور) فرودگاه مهرآباد با صدا و سیما برقرار و سپس با نصب و راه اندازی دو لینک نوری HD (اصلی و رزرو) امکان انتقال صدا و تصویر با کیفیت فراهم شد. برای اطمینان از عملکرد ارتباط برقرار شده چندین بار تست های انتقال صدا و تصویر بین فرودگاه و سازمان صدا و سیما با موفقیت انجام گرفت.
همچنین مراسم استقبال از روسای جمهور ترکیه و روسیه توسط رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و همچنین گفتگوهای جانبی در مجموعه سعد آباد انجام شد که برای پوشش ارتباطات زنده این برنامه‌ها نیز دو لینک فیبر نوری HD در این مجموعه نصب و راه اندازی شدند.
به منظور افزایش ظرفیت ارتباطی بین کاخ حافظیه مجموعه سعدآباد با سازمان صدا و سیما ارتباط یک تار فیبر نوری به ظرفیت موجود اضافه شد و برای اطمینان از عملکرد ارتباطات برقرار شده چندین بار تست های انتقال صدا و تصویر بین محل های مورد نظر در مجموعه سعدآباد با سازمان صدا و سیما با موفقیت انجام گرفت.

بستر سازی ارتباطات فیبر نوری محوطه ساختمان اجلاس سران کشورهای اسلامی
محل اصلی نشست روند آستانه ساختمان اجلاس سران بود که برای پوشش استقبال رئیس جمهور محترم ایران از روسای جمهور ترکیه و روسیه هنگام ورود به ساختمان اجلاس و همچنین سالن برگزاری نشست و همچنین کنفراس خبری ایشان اداره کل ارتباطات زمینی ارتباط فیبر نوری سه محل مورد نظر با سالن PCM اجلاس سران را برقرار کرد.
ارائه طرح سیگنال رسانی، کارشناسی تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی شش لینک فیبر نوری HD (اصلی و رزرو) از جمله تلاش های صورت گرفته برای برقراری ارتباطات مورد نیاز از محل اجلاس سران بود که برای اطمینان از عملکرد ارتباطات برقرار شده چندین بار تست های انتقال صدا و تصویر با موفقیت انجام گرفت.

برقراری ارتباط مایکروویو پرتابل بین ساختمان اجلاس سران و سازمان صدا و سیما
برای سیگنال رسانی از سالن اجلاس سران به سازمان صدا و سیما علاوه بر بستر فیبر نوری دو لینک مایکروویو پرتابل HD نیز به عنوان بستر رزرو ارتباطی و افزایش ضریب پایداری سیگنال رسانی نصب و راه اندازی شد.

پوشش و برقراری ارتباطات زنده از محل دیدارهای این رویداد
اداره کل ارتباطات زمینی با برقراری ارتباطات اشاره شده پوشش ارتباط زنده برنامه‌های مختلفی را با کیفیت HD انجام داد که می توان به ارتباطات زنده مراسم استقبال از روسای جمهور ترکیه و روسیه در فرودگاه مهرآباد، مجموعه سعدآباد و در سالن اجلاس سران و همچنین ارتباط زنده هفتمین نشست سه جانبه آستانه با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در سالن اجلاس سران اشاره کرد.

تصاویر

امتیاز شما