امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
همت جمعی حوزه فنی رسانه ملی در مرکز فارس
همت جمعی حوزه فنی رسانه ملی در مرکز فارس

طراحی و اجرای پروژه مهم دیتاسنتر شیراز

مشاهده ۲۹۵
۱۴۰۱/۰۵/۰۲- ۰۸:۳۰
تعداد بازدید:295

به همت مرکز فناوری فضای مجازی در معاونت توسعه و فناوری رسانه و همکاری صدا وسیمای مرکز فارس، دیتاسنتر این مرکز در دو دسته 20 راکی به ظرفیت 40 راک و 16 سیستم کولینگ، در مساحتی به متراژ 160 متر مربع، شامل اتاق برق، سالن دستگاه و اتاق مانیتورینگ طراحی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اجرای این پروژه با هدف ساماندهی و تجمیع اتاق سرورها و سرویس های موجود مرکز فارس و پشتیبانی از مرکز داده امام علی (ع) با تلاش مهندسان، متخصصان و کارشناسان فنی رسانه ملی آغاز شده است.
در فاز نخست این پروژه حساس، تمامی امور ساختمانی و عملیات تاسیسات برق و مکانیک برای سرویس های عمومی و زیر ساخت ۱۶ دستگاه کولینگ انجام شد که به طور مثال سیستم سرمایش گازی پیش بینی شده برای سالن دستگاه در این مرکز داده، ظرفیت ۱۶ سیستم ایستاده پنج تن برودت را دارد.
تکمیل اتاق مانیتورینگ (ناک)، نصب دسته اول راک ها شامل20 دستگاه راک، یک سیستم کولینگ و ایجاد زیرساخت برق تمام راک ها و ارتباطات پسیو آنها و اتاق سرد، در نظر گرفتن دستگاه برق اضطراری ماژولار و سیستم مولد از جمله اقدامات صورت گرفته تا کنون به شمار می رود.
تاکنون تلاش های متعددی در بخش های مختلف دیتاسنتر مرکز فارس انجام شده است که در بخش تاسیساتی می توان به زیرسازی و نصب شاسی برای 40 رک، زیر سازی و نصب شاسی دو عدد رک ارتباطی وups و تابلو برق ها، اجرای کف کاذب و سقف کاذب ضد حریق، ایجاد بستر تاسیساتی برای تعداد 16 عدد سیستم کولینگ و نصب و راه اندازی آزمایشی یک عدد سیستم کولینگ، ایجاد بستر تاسیساتی برای پنج عدد کولر اسپیلت سقفی، کابل کشی حدود یک هزار متر کابل برق برای تامین برق 44 عدد رک، اجرای اپوکسی کف سالن سرور و اتاق برق، اجرای شبکه مش مسی کف سالن سرور، تکمیل تابلوهایUGP و EGP، کابل کشی و نصب آیفون تصویری و چهار عدد دستگاه تردد، تکمیل روشنایی سقف و کف مرکز داده، لوله کشی و نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق، اشاره کرد.
لازم به ذکر است، در بخش تجهیزات پسیو نیز کابل کشی فیبر نوری 48 کر به طول 150 متر مرکز داده تا سالن STM1، کابل کشی و نصب تجهیزات دوربین مدار بسته با 9 دوربین و همچنین نصب ویدیو وال 100 اینچی اتاق ناک صورت گرفته و در بخش تجهیزات اکتیو نیز امکان بهره برداری بیش از 100 سرور و همچنین بیش از 40 استوریج در فاز نخست عملیاتی شده است.

تصاویر

امتیاز شما