امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

روز جهانی حفاظت از اکوسیستم مانگرو در «سیاره آبی»

مشاهده ۱۸۹
۱۴۰۱/۰۵/۰۴- ۱۱:۰۴

برنامه «سیاره آبی» سه شنبه چهارم مرداد، به مناسبت روز جهانی حفاظت از جنگل های مانگرو (حرا) به این موضوع می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مانگرو (حرا) اکوسیستم های نادر، دیدنی و پرباری در مرز بین زمین و دریا است. این اکوسیستم های فوق العاده به رفاه ، امنیت غذایی و محافظت از جوامع ساحلی در سراسر جهان کمک می‌کنند.
سیما پاتیمار تهیه کننده برنامه «سیاره آبی» بیان کرد: جنگل‌های مانگرو با حدود ۱۰ میلیون هکتار مساحت، یکی از با ارزش‌ترین اکوسیستم‌های جنگلی دنیا به شمار می‌آیند و بیشترین پراکنش را در سواحل رودخانه‌ها و دریاهای مناطق نیمه استوائی دارند.
وی ادامه داد: این جنگل‌ها در ایران ۲۰ هزار هکتار وسعت دارند که موارد عمده‌ای همچون ورود آب‌های آلوده حاصل از فاضلاب‌های شهری، پسماندهای صنعتی و مواد نفتی، سرشاخه زنی به منظور تامین غذای دام و ... بقای این جنگل‌ها را در معرض تهدید قرار داده و موجب کاهش حجم زیادی از وسعت آنها شده است.
پاتیمار افزود: در برنامه سه شنبه چهارم مرداد با حضوردکتر کامران پور مقدم رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری پیرامون جنگل‌های مانگرو گفت و گو خواهیم کرد.
گفتنی است «سیاره آبی» به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و با اجرای فاطمه مینا خانی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما