امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

مدیریت مصرف آب در ایام تابستان در "برنامه تهران20"

مشاهده ۲۰۷
۱۴۰۱/۰۵/۰۵- ۱۵:۰۸

برنامه " تهران 20" چهارم مرداد ماه، با حضور مهندس" محمدرضا بختیاری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران مدیریت مصرف آب در ایام تابستان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهندس" محمدرضا بختیاری" در ابتدا با اشاره به آن که مشترکان تهرانی در رعایت الگو مصرف عملکرد خوبی را داشته اند، گفت: در سال های قبل 35 درصد از مشترکان زیر الگوی مصرف، قرار می‌گرفتند اما امسال با افزایش 10 درصدی به خوش مصرف ها نزدیک به 45 درصد شهروندان تهرانی زیر الگو و یا حداکثر همتراز الگو آب مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: مشترکان بد مصرف تهرانی شامل 5 درصد از شهروندان می‌شوند، این مشترکان بیش از 2برابر الگوی مصرف آب، مصرف می‌کنند که معادل مصرف بیش از 28 مترمکعب آب در ماه است.

در ادامه مهندس" محمدرضا بختیاری" در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون آن که مشترکان بد مصرف، آب را با هزینه متعارف عموم خریداری می‌کنند؟ توضیح داد: امسال برای اولین بار اتفاق خوبی در سطح کشور افتاد که میزان افزایش پلکانی آب برای مشترکانی که بیش از الگو، مصرف می‌کنند قابل توجه شد. امسال قیمت تمام شده هرمترمکعب آب 3 هزارتومان است که برای بدمصرف ها تا 5 هزارتومان نیز افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: 45درصد از شهروندان تهران، هزینه ای کمتر از 20 هزار تومان در ماه بابت آب پرداخت می‌کنند که در وضع فعلی می توان گفت آب تهران با کیفیت بالایی که دارد، تقریبا رایگان برای این گروه از مشترکان محسوب می‌شود.

در ادامه برنامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به سوال مجری با مضمون آن که استفاده از دستگاه‌های تصفیه کننده آب در شهرتهران نیاز است؟ گفت: خیر؛ در بحث آب شرب دو موضوع مطرح است یکی آلودگی آب و دیگری املاح موجود در آب. بنا به شرایط محیطی شهر تهران امکان وجود املاح در آب شرب برخی از نقاط تهران وجود دارد اما این تضمین را به شهروندان می دهیم که در هیچ نقطه ای از تهران آلودگی در آب شرب نداریم.

امتیاز شما