امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

شور حسینی در صدا و سیمای کرمان

مشاهده ۳۳۳
۱۴۰۱/۰۵/۰۸- ۱۰:۵۸

با فرا رسیدن ماه محرم ، برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کرمان ، از اول محرم رنگ و بوی عاشورایی می‌گیرد .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  تهیه کنندگان و برنامه سازان رسانه استانی با تولید دهها ویژه برنامه ، تلاش می‌کنند شور عزاداری عاشقان سیدالشهدا در کرمان، دیار کریمان را در شب های محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به نحو مطلوب و شایسته ای از رسانه استانی منعکس کنند.

دکتر علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان در تشریح برنامه‌های این مرکز در محرم امسال اظهار داشت :سیمای مرکز کرمان با ویژه برنامه 45 دقیقه ای "ملت امام حسین (ع)"که شور وحال حسینی را با پخش مداحی‌های استانی، پخش کلیپ های عزاداری، پخش کارشناسی، بخش نمایش که به نامه‌های امام حسین می‌پردازد، نمایش تعزیه که به رجز خوانی‌های روز عاشورا می‌پردازد، نوحه‌های قدیمی، معرفی خانه‌های حسینی درشهر کرمان استفاده از شاعران آیینی وجبهه انقلاب فرهنگی سیاه پوش کردن سردرب منازل و مغازه‌ها و برگزاری مراسم عزاداری، از طریق امواج تلویزیونی تقدیم مخاطبان کند.
مدیرکل مرکز کرمان گفت: برنامه همایش "شیرخوارگان حسینی" به مدت 60دقیقه و پخش برنامه (احلی من العسل) به مدت 60 دقیقه تقدیم مخاطبان سیمای کرمان می‌شود. وی افزود: مراسم تاسوعا و عاشورا به علاوه نماز ظهر عاشورا به مدت 180دقیقه ساعت 9 و 30 دقیقه از این شبکه پخش می‌شود.
علیرمضانی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ملت امام حسین (علیه السلام) از شب اول محرم در 14 قسمت 45 دقیقه ای هر شب ساعت 21 تقدیم مخاطبان می‌شود گفت: این برنامه و سایر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کرمان با محوریت اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت و ترویج روحیه مواسات و همدلی تولید و پخش خواهند شد.
مدیر کل مرکز کرمان یادآور شد: برنامه‌های زندگی زیباست، صبح بخیرکرمان، ره عشق، هوای حرم، گفتگوی ویژه، شبهای کرمان، برنامه‌های کودک، نوجوان و جوان سیمای کرمان نیز با حال و هوای حسینی از آنتن این شبکه پخش می‌شوند.

دکترعلیرمضانی درباره پخش برنامه‌های رادیویی مرکز کرمان در ماه محرم خاطر نشان کرد: صدای مرکز کرمان تلاش می‌کند با تولید و پخش برنامه‌های متنوع عظمت و شور حسینی را در جامعه اشاعه و ابعاد مختلف نهضت حسینی را تبیین نماید.
مدیر کل مرکز کرمان در ادامه به پخش ویژه برنامه "شور حسینی" از رایو کرمان با ارائه بخش های مختلف از جمله ، روز شمار محرم، معرفی چهره‌های شاخص در واقعه کربلا، شجاعت و دلیری علمدار کربلا گزارش اولین‌ها در عاشورا، آنچه شما ساخته اید، امر به معروف ونهی از منکر، روضه‌ها و مداحی‌های زمان قدیم، مداحی، گفتگو با پیر غلامان و مداحان جوان اشاره کرد و گفت: این برنامه به مدت 55 دقیقه هر روز عصر از ساعت 18 الی 19 تقدیم عزاداران حسینی می‌شود.
علیرمضانی ادامه داد : "برنامه خیمه عزا "با ارائه بخش های مختلف از جمله پرداخت به عزاداری‌های محلی و اداب و رسوم و نذری‌های سنتی، انعکاس خدمات ویژه هیئت های مذهبی، فضایل اخلاقی یاران حضرت امام حسین (علیه السلام )، گزارش از حسینیه‌ها و خانه‌هایی که خیمه عزا در انها برپا می‌شود و نیز سقاخانه‌ها، معرفی نمادهای عزاداری حسینی به مدت 55 دقیقه هر شب ساعت 21 و 35 دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو کرمان می‌شود.
و همچنین برنامه "گفتمان حسینی" بابخش های مبانی و فلسفه عزاداری محرم و نقش آن در توسعه سیاسی و فرهنگی، تاثیر نهضت عاشورا بر سایر نهضت های آزادی بخش طی قرون گذشته، تبیین نقش عاشورا و تاثیر فرهنگ عاشورایی در پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی عملکرد عوام و خواص در واقعه عاشورا، بررسی جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی، بررسی علل و عوامل قیام امام حسین علیه السلام و نقش اخلاص و ایمان در قیام امام حسین (علیه السلام )به مدت 30 دقیقه ساعت 15 از صدای مرکز کرمان پخش می‌شود.
برنامه "کاروان "با موضوعات اهمیت و آثار فداکاری، ایثار و شهادت حضرت عباس علیه السلام، بیان و تبیین پیام های تربیتی، اخلاقی اجتماعی و فرهنگی نهضت حسینی، بیان وظایف و تکالیف مسلمانان در پاسداشت نهضت حسینی، توصیف جنگ نابرابر و دلاوری‌های یاران با وفای حضرت امام حسین علیه السلام به مدت 120دقیقه در روز تاسوعا وعاشورا ساعت 9 تقدیم عزاداران حسینی می‌شود.
و برنامه‌های نوای محرم (مداحی مداحان استان ) و رسم ارادت به منظور معرفی آثار شاعران آیینی ،کتاب عاشورا با هدف معرفی کتابهای با موضوع قیام ونهضت عاشورا، من حسینی ام ، موکب عشق، نذر من، راه ولایت، سقای آب و ادب در فواصل برنامه‌ها تقدیم شنوندگان رادیو کرمان می‌شود.
دکتر علیرمضانی در ادامه گفت: معاونت خبر مرکز کرمان در ماه محرم با پوشش مراسمات ماه محرم در سطح استان (شهر کرمان ، شهرستان‌ها، شهرهای کوچک ،روستاها) تولید وی سی ویژه شب اول ماه محرم، تولیددو گزارش ویژه در دهه اول ماه محرم ، گزارش از مردم در خصوص فلسفه قیام عاشورا ، گزارش مردمی از اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، ارسال گزارش ها و خبرهای مربوط به محرم به شبکه‌های سراسری، بارگذاری گزارش های محرم در فضای مجازی به این مهم می‌پردازد.
مدیر کل مرکز کرمان اظهار داشت: معاونت فضای مجازی مرکز کرمان نیز با ایجاد پویش مردمی ویژه محرم، کمک ها و خدمت مومنانه را دریافت و در فضای مجازی انتشار می دهد . وی ادامه داد: این معاونت با تولید بیش از 191 محتوای فضای مجازی با عنوانهای: محرم در کرمان، حب الحسین (ع) ،روز شمار محرم، روضه اصحاب، معرفی کتاب و حدیث انتظار، پویش ویژه ایام محرم، هیات مجازی سعی دارد در زنده نگه داشتن نهضت حسینی و تبیین قیام عاشورا نقش مهمی را داشته باشد.

امتیاز شما