امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تشریح کامل عملیات مرصاد در برنامه‌ی "دست‌خط

مشاهده ۲۰۰
۱۴۰۱/۰۵/۰۸- ۱۴:۵۳

سعید قاسمی، فرمانده قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان مهمان این هفته برنامه‌ی "دست‌خط" شبکه ۵ سیما به پرسش‌های محمد حسین رنجبران مجری و سردبیر این برنامه درباره چگونگی فعالیت این قرارگاه گفت و به بازخوانی عملیات مرصاد و نفوذ منافقین در عملیات های مختلف پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، وی از حضور نیروهای جهادی پس از زلزله سرپل‌ذهاب در کرمانشاه و نقش موکب‌های اربعین را در خدمت‌رسانی به مردم در چنین حوادثی گفت و در مورد نحوه‌ی اسکان و توزیع غذای گرم بین زلزله زده گان زلزله اخیر بندر خمیر گزارش داد.
این استاد دانشگاه همچنین از چگونگی ساخت 27 واحد مسکونی مستحکم و مقاوم، با قیمت مناسب و از نظر بصری زیبا در دو روستای کاملاً تخریب شده در سرپل‌ذهاب با روش علمی نوین و توسط نیروهای جهادی خبر داد.
در بخشی از این برنامه محمد حسین رنجبران در سؤال خود از سعید قاسمی درباره عملکرد برخی در مورد مساله ی حجاب به بیانات رهبر معظم انقلاب در بجنورد اشاره کرد که بخش‌هایی از آن نیز به نمایش در آمد، بخش‌هایی که معظم‌له می‌فرمایند:
" بعضی از خانم‌هایی بودند که در عرف معمولی به آن‌ها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌های این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. "
سردار قاسمی هم در پاسخ داد، اگر در مباحث اقتصادی و در موارد آموزشی درست عمل کرده بودیم، شاهد بدحجابی نبودیم، امروز حماقت محض است برویم از کف شروع کنیم بیاییم بالا، اتفاقاً از بالا باید شروع کنیم.
در ادامه فرمانده‌ی وقت اطلاعات و عملیات لشکر 27 محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس به تشریح کامل عملیات مرصاد از پیشروی ابتدایی منافقین تا شکست مفتضحانه آن‌ها در تنگه‌ی مرصاد توسط رزمندگان و اشاره به نقش شهید صیاد شیرازی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی‌پرداخت و به نفوذ شدید منافقین در عملیات‌های سال‌های پایانی جنگ از جمله عملیات کربلای 4 اشاره کرد و این امر را مهم‌ترین عامل لو رفتن عملیات و شکست در آن معرفی کرد.
سعید قاسمی‌با اشاره به بازخوردهای خوبی که از سخنان اخیرش در جماران گرفته است گفت که قبول دارد گاهی اظهار نظرهای تندی داشته است که درست نبوده.
وی در مورد عملکرد دولت سیزدهم، رئیس جمهور را با دوره قبل، 180 درجه متفاوت دانست و او را صادق، خدمتگذار، عاشق امامین انقلاب اسلامی، مطیع و سرباز توصیف کرد و در ادامه نسبت به بدنه دولت و عدم تغییر افرادی که در سطوح پایین تر با تفکرات آقای رئیسی تفاوت دارند انتقاد کرد.
توصیف شخصیت سردار شهید محمد بروجردی، بررسی دلائل اختلافات فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله در سال‌های پایانی جنگ، بسته نشدن پرونده‌ی زنده بودن حاج احمد متوسلیان و ارتباط با شهید آوینی و مرحوم نادر طالب زاده نیز از دیگر بخش‌های مهم این گفت‌وگو بودند.
برنامه تلویزیونی «دست‌خط» که به گفت‌وگوهای صریح با نخبگان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و اجتماعی می‌پردازد، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است.
این برنامه گفتگو محور و تحلیلی را با اجرای محمد حسین رنجبران و تهیه کنندگی مریم حداد، هر هفته جمعه‌ها حوالی ساعت ۱۶:۱۵ بیننده باشید.

امتیاز شما