امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقد و بررسی کتاب راز ماندگاری عاشورا در سیم و زر رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۲۰
۱۴۰۱/۰۵/۱۰- ۰۸:۰۷

کتاب کتاب راز ماندگاری عاشورا به قلم آیت الله عباس اسلامی‌کاشانی در برنامه « سیم ‌وزر» این هفته رادیو فرهنگ نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ این هفته دوشنبه ۱۰ مرداد ماه به بررسی کتاب راز ماندگاری عاشورا
 به قلم آیت الله عباس اسلامی‌کاشانی اختصاص دارد.
امین خرمی‌کارشناس مجری این برنامه کتاب «راز ماندگاری فرهنگ عاشورا» تالیف آیت الله سید عباس اسلامی‌کاشانی که به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسیده را معرفی می‌کند.
مؤلف و محقق این کتاب، با تحلیلی فلسفی، زبانی هموار و مستند به منابع معتبر و شناسایی تمامی ابعاد و امتیازهای زندگی امام حسین(علیه السلام)، پرده از راز دیرینه ماندگاری فرهنگ عاشورا بر می‌گیرد و نشان می دهد آن هنگام که ستم پیشگی، مردم زمان را به ستوه می آورد، اویی که با جهاد انفسی و آفاقی خویش برای رضای حق و خدمت به خلق، خویشتنِ خویش را وقف خدمت به مردمان ستم دیده از جور جائران می‌کند و برای بذل جان خود، هیچ مصلحتی را بالاتر از آن نمی‌بیند، خود، منش و حرکت اش را چونان فرهنگی، ماندگار می سازد.
این کتاب با هدف معرفی فضیلت ها و بیان بلندای وجود امام حسین(علیه السلام)، ابعاد شخصیتی آن حضرت(ع) را از منظر حیات عارفانه ایشان بررسی می‌کند و متضمن مقدمه ای است که سیر مباحث همه کتاب ها، یکجا در آن تنظیم گردیده و در تدوین آن، از شیوه وابسته مستقل، بیشتر استفاده شده است، به همین دلیل کتاب سِیر منطقی ویژه ای دارد.
برنامه «سیم و زر» با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما