امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های شبکه آفتاب در ماه محرم

مشاهده ۳۹۳
۱۴۰۱/۰۵/۱۰- ۱۰:۱۷

همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)، شبکه آفتاب با تدارک ویژه برنامه‌هایی شاخص، به استقبال این ماه معنوی مذهبی رفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)، شبکه آفتاب با تدارک ویژه برنامه‌هایی شاخص، به استقبال ماه محرم رفت.

تهیه و پخش ویژه برنامه‌های زنده و تولیدی، سخنرانی‌های مذهبی، انعکاس عزاداری‌ها در شهرها، روستاها و نقاط مختلف استان مرکزی، فیلم، سریال، مستند و مداحی‌های مرتبط با موضوع عاشورا، زیرنویس و اطلاع رسانی مراسم ها و... از جمله موارد تدارک دیده شده در شبکه آفتاب برای ایّام ماه محرم و صفر می‌باشند.

با نوای کاروان در صدای شبکه آفتاب: « با نوای کاروان »، عنوان ویژه برنامه ای می‌باشد که در ایام ماه محرم بر روی آنتن صدای شبکه آفتاب است. این ویژه برنامه از شب اول محرم آغاز و تا شب سیزدهم محرم هر روز رأس ساعت 18:30 به مدت 90 دقیقه به صورت زنده ادامه خواهد داشت. این برنامه رادیویی به تهیه کنندگی بهنام مشهدی با هدف همراهی رسانه استانی با عزاداران حسینی (علیه السلام) و محوریت انعکاس عزاداری‌ها و پوشش آیین‌های سنتی عزاداری و زنده نگه داشتن نام پیرغلامان و هیئت داران حسینی؛ با ساختاری کلامی، پیامی و روایی و همچنین با بخش هایی همچون مطلب، کارشناس موضوعی، بامخاطبان، با عزاداران (گزارش مستند از عزاداری هیئت ها)، آیین عاشورایی (آیین‌های سنتی و ویژه عزاداری)، عاشورا در آیینه کلام (گزیده سخنرانی بزرگان علمی درباره امام حسین (علیه السلام))، مکتب خانه کربلا (درس های قیام کربلا)، میان برنامه (نوحه‌ها و مرثیه سرایی)، گزارش از شیوه‌های عزاداری و نذورات در شرایط کرونا، معرفی کتابهای عاشورایی و آثار مکتوب فاخر و جدید، ارتباط زنده با دیگر مراکز استانی و... تهیه و پخش می‌گردد. همچنین ویژه برنامه‌های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ شانزدهم و هفدهم مرداد ماه 1401 به صورت زنده و مستقیم پوشش رسانه ای داده شده و از رادیو آفتاب نیز پخش خواهند شد. از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده صدای شبکه آفتاب در ایام سوگواری سیّد و سالار شهیدان می توان به برنامه‌هایی از جمله: «شب چراغ» – «موج جوانی» – «گلبانگ صبح» - «کانون مهر» - «در حریم نور» و... اشاره نمود.

  تکیه آفتاب در سیمای شبکه آفتاب:

«تکیه آفتاب» عنوان ویژه برنامه ای تلویزیونی است که در ایام سوگواری حسینی و دهه اول محرم، به تهیه کنندگی روح الله ذوالفقاری با موضوع تبیین فلسفه قیام عاشورا و پوشش عزاداری‌های نقاط مختلف استان مرکزی و همچنین محوریت ارتقای شناخت مخاطب درباره ابعاد مختلف حماسه حسینی و تلاش در بازتاب دلدادگی مخاطبان به امام حسین علیه السلام، با آیتم هایی از قبیل: آرم، روز شمار وقایع محرم، وله، مجری، میهمان و کارشناس، معرفی کتاب، کلام بزرگان، شعر خوانی آیینی، گزارش ویژه، پیام های عاشورا، ذاکران حسینی، میان برنامه‌های گرافیکی، تصاویر ارسالی مخاطبان و... ، هر شب ساعت 21 به مدت 55 دقیقه بصورت زنده و مستقیم، از سیمای شبکه آفتاب تقدیم بینندگان ارجمند این شبکه می‌شود. از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در سیمای شبکه آفتاب ویژه برنامه عزاداری‌های محرم با شعار «نجات اهل عالم با حسین علیه السلام است» به تهیه کنندگی حامد شیدایی است که با محوریت پوشش زنده مراسم و عزاداری‌های هیئات و دسته‌های عزاداری در سطح استان مرکزی و شهرها و روستاها در دهه اول محرم، و به تصویر کشیدن ارادت مردم استان به حضرت ابا عبدالله حسین(علیه السلام) و یاران باوفای ایشان همراه با مخاطبان رسانه استانی می‌باشد. برنامه دیگر، «درس اخلاق» نام دارد که در ایام دهه اول محرم به تهیه کنندگی محمد فراهانی، هر روز ساعت ۷ صبح در محل بیت نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی، با سخنرانی حجت الاسلام عدالت و با هدف تحول در زندگی انسان‌ها و بیان ویژگی‌های یاران باوفای امام حسین (ع) و دلایل ماندگاری اثر قیام آن امام عالیقدر در طول تاریخ، تهیه و ضبط شده و همان روز، بعد از اذان ظهر از شبکه استانی آفتاب پخش می‌شود. همچنین دیگر برنامه تدارک دیده شده در سیمای شبکه آفتاب، برنامه تلویزیونی «بامداد آفتاب» است که به تهیه کنندگی ابراهیم مرادی سعی دارد در ایام سوگواری سیّد و سالار شهیدان، با حضور در مکتب ها و مراسم های عزاداری در نقاط مختلف استان مرکزی و تهیه گزارش؛ با پیرغلامان به گفت‌وگو بنشیند و خاطرات آنان را مرور نموده و سنت های درست و قدیمی را نیز زنده نگه دارد.

تصاویر

امتیاز شما