امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

واردات انواع پارچه‌های سیاه و سبز محرم به کشور

مشاهده ۱۷۴
۱۴۰۱/۰۵/۱۲- ۰۹:۵۰

برنامه "تابلوی واردات" چهارشنبه 12 مرداد ماه به موضوع واردات انواع پارچه‌های سیاه و سبز محرم به کشور اختصاص خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، باز آغاز ماه محرم ، بازار برخی از مشاغل چون لباس‌ فروشی‌ها، صباغی‌ها، فروشندگان لوازم و ادوات عزاداری چون پرچم، طبل، دهل و سنج یا پارچه‌فروشی‌ها و ... پر رونق شده و با تقاضای زیادی مواجه می‌شود.
با این وجود، چندسالی است که بسیاری از نیاز‌های این ایام از کشور‌هایی چون چین، هند، ترکیه و... تامین می‌شود و این درحالی است که می‌توان به نمونه وطنی آنها دست یافت و بسیاری از آنها را در کشور خودمان تولید و حتی به دیگر کشور‌ها صادر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده، بیش از ۸۰‌ میلیون‌ متر پارچه مشکی مورد نیاز کشور است که کمتر از یک‌ میلیون‌ متر آن در داخل کشور تولید شده و مابقی وارد می‌شود. در واقع با اینکه پیراهن مشکی تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است، اما پیراهن و البسه وارداتی از چین، ترکیه و اندونزی به‌قدری بالاست که با وجود هزینه تمام‌شده تولید در ایران عملا تولید‌کنندگان داخلی را از چرخه رقابت خارج کرده است.

کارشناسان در برنامه امروز در خصوص واردات انواع پارچه‌های سیاه و سبز محرم به کشور مطالبی را بیان می‌کنند.

برنامه " تابلوی واردات " کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی راضیه حسینعلی روزهای زوج ساعت ۱۶:۰۵ به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما