امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

محرم در قاب رسانه استانی

مشاهده ۲۶۷
۱۴۰۱/۰۵/۱۲- ۱۰:۲۳

صدا و سیمای مرکز گلستان همچون سال های گذشته ویژه برنامه‌هایی را برای ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای گلستان ویژه برنامه «محرم نامه» را به تهیه کنندگی احمد گرایلی با بخش های مختلف از جمله روضه خوانی محافل خانگی، نوحه خوانی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، دعوت از کارشناس، گروه‌های سرود ویژه محرم، مقتل خوانی و ... در 13 قسمت به تصویر می‌کشد.

ویژه برنامه «نوگلان حسینی» به تهیه کنندگی احسان ربیعی در رده‌های سنی 9تا 13 سال و 14 تا 18 ساله مداحان نوجوان و جوان استان برگزار و به معرفی پیرغلامان حسینی و امسال نیز در هر قسمت به معرفی یک نوگل زینبی می‌پردازد و در 18 قسمت روی آنتن می رود.
«پخش زنده و ضبطی عزاداری‌های شهرهای مختلف استان»، «عزاداری هیئت رزمندگان استان»، «سخنرانی‌های مذهبی» و ... از دیگر برنامه‌های معاونت سیما در دهه اول ماه محرم خواهد بود.
رادیو گلستان هم ویژه برنامه‌های متعددی از جمله « تکیه خانه » به تهیه کنندگی و نویسندگی مجتبی طالبی از شب اول محرم بصورت زنده پیرو شعار هر خانه یک تکیه با همکاری حوزه ی هنری استان گلستان به مدت ۶۰ دقیقه به معرفی مداحان، نویسندگان و شعرای حسینی استان مقتل خوانی، پژوهش هنر عاشورایی، شعر و موسیقی آیینی، پخش مستند، گفتگوی فرهنگی، نمایش نامه خوانی و ... می‌پردازد . علاقمندان به هنرهای آئینی می توانند13 شب این برنامه را از رادیو گلستان دنبال کنند.
برنامه «آینه» به تهیه کنندگی مجتبی طالبی برنامه ای مستند- نمایشی است که به بیان داستان‌های محرم به صورت نمایشی، بیان حوادث و شخصیت‌های معروف قیام عاشورا می‌پردازد.
 ویژه برنامه «تکیه بچه‌های حاج قاسـم» یک برنامه مستند گزارشی است که به تهیه کنندگی، گزارشگـری و صدابرداری عباس رســول آبادی از فعالیت فرهنگی، مذهبی گروهی از جوانان که کار هیئتی رو با الگـوبرداری از سـردار دلها، سپهبد حـاج قاسـم سلیمانی و با همکاری و حضور فیزیکی یادگاران هشت سال دفاع مقدس ، خـانواده ی شهـدا، جانبازان، آزادگان وایثارگران انجام می دهند را در 10 قسمت 45 دقیقه ای روی آنتن می‌برد.
 ‏ ویژه برنامه «پیرغلامــان حسینی» عنوان برنامه ی مستند گزارشـی۳٠ دقیقه ای است که در 10 قسمت با هـدف معـرفی مداحان گلستانی که سالیان زیادی نوحه سرایی و مداحی کردند و حین معرفی این عزیزان هیئت های عزاداری و مساجد محله شان هم معرفی می‌شود را برای شنوندگان همیشه همراه پخش می‌کند.
ویژه برنامه «زینبیـون» در 10 قسمت ۳٠ دقیقه ای به تهیه کنندگی، گزارشگــری و صدابرداری عباس رســول آبادی تهیه می‌شود و هدف این برنامه معرفی بانوان سالخورده ای  که سال های زیادی است بدون منت و با عشق سیاه پوش امام حسین علیه السلام بودند و غذا درست کردند یا در بحث پذیرایی از عزاداران آقا، نظافت مساجد و تکایا وشستن ظرف ها کمک کردند تهیه و پخش می‌شود .

«چــادر پرچم است» مستند ۳٠ دقیقـه ای دیگری است که با محوریت حجاب و عفاف و معرفی بانوان توانمند مثل ورزشکاران و هنرمندانی که با حفظ حجاب در سطح بین المللی عزتمندانه افتخار آفرینی کردند به سمع شنوندگان همیشه همراه می رسد.

تصاویر

امتیاز شما