امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
دیدار مدیر رادیو فرهنگ با نماینده ولی‌ فقیه در استان چهارمحال‌ و بختیاری
دیدار مدیر رادیو فرهنگ با نماینده ولی‌ فقیه در استان چهارمحال‌ و بختیاری

سنگ مزار عمان سامانی به نجف منتقل می‌شود

مشاهده ۵۶۱
۱۴۰۱/۰۵/۱۲- ۱۳:۴۱
تعداد بازدید:561

علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ‌ روز سه شنبه ۱۱ مرداد ماه در دیدار مسئولان و مدیران برگزاری همایش بین المللی میرزا نورالله عمان سامانی با حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌ و بختیاری دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ در این دیدار گفت: رادیو فرهنگ به عنوان رسانه فرهنگی جریان‌ ساز در کشور و در گستره ایران، ماموریت کمک به فرهنگ کشور در مسیر مناسب فرهنگ سازی را برعهده دارد.

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ گفت: عمان سامانی را شاید بتوان یکی از قله‌های شعر آیینی در تاریخ ادبیات فارسی دانست که متاسفانه این شاعر بلندآوازه در کشور به خوبی معرفی نشده است.

دکتر علیرضا حبیبی افزود: شخصیت ها و مفاخر ایران نباید محصور جغرافیا، زبان یا دین و مذهب باشند، بلکه باید به گونه ای باشد که همه بشریت بتواند از آنها بهره مند شود.

مدیر رادیو فرهنگ از راه اندازی دبیرخانه دائمی میرزا نورالله عمان سامانی در دانشگاه شهرکرد خبر داد و گفت: امید است در این همایش فرایند توسعه فرهنگی کشور را در خصوص فرزانگان و مفاخر فرهنگی به گونه‌ای دیگر رقم بزنیم.

دکتر علیرضا حبیبی در ادامه افزود:  شخصیت عمان سامانی از دید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان یک چهره ای است که سال ها باید روی آن کار شود، جامعه علمی‌کشور باید بیش از گذشته به ابعاد شعر و شخصیت عمان سامانی بپردازد و امیدواریم در آینده بیشتر شاهد پایان نامه‌هایی با تکیه بر عمان سامانی و شعر این شاعر بزرگ حماسه و عرفان عاشورایی باشیم چرا که سالیان سال می توانیم از ظرفیت عمان و شعر او بهره ببریم.

دکتر علیرضا حبیبی چاپ کتیبه با اشعار عمان سامانی و انتقال سنگ قبر عمان سامانی به نجف اشرف را از برنامه‌های هماهنگ شده در دست اجرا عنوان کرد.
وی توضیح داد: ما کتیبه ای با شعرهای عمان سامانی در اندازه ۷۲متر برای نصب در مصلی شهر کرد طراحی و چاپ کردیم . همچنین  با تولیدی‌های کتیبه مذاکره کردیم که با شعر های عمان کتیبه تولید کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام عزاداری سید سالار شهیدان(ع) گفت :ایام محرم فرصت مهمی است که همه ساله دلدادگان از این فرصت برای مسئله اصلی و کلیدی که انسان با آن حیات پیدا می‌کند و در فقدان آن موت و فنا است استفاده می‌کنند، که آن همان اهل بیت است و هر کس از آن غافل بشود خسران می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: عمان سامانی انسان نمونه ای بود که از استعداد، هنر شعری و ذوق هنری خود در این مسیر استفاده کرده است و به خودش بقا بخشیده است، ایشان یک شخصیت حوزوی، علمی  و عرفانی بود که با توجه به معنا و فهم و درک خود از هدف آفرینش، توانست به معنای واقعی عاقبت خوبی برای خود رقم بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در ادامه گفت: عمان سامانی خود را برای خدا خالص کرد کسی که خود را برای خدا خالص کند و توجه به ذات اقدس باری تعالی داشته باشد خداوند حکمت را بر زبان او جاری می‌کند، آنهم حکمت در رثای اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) که این گونه زیبا و واقعی عاشورا و نهضت کربلا را توصیف کرد.

در دیدار مسئولان و مدیران برگزاری همایش بین المللی میرزا نورالله عمان سامانی ملقب به تاج الشعرا با نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌ و بختیاری دکتر علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ، دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد، سلمان اسکندری سرپرست گروه جامعه رادیو فرهنگ، دکتر عزیزالله مولوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر محمدعلی نظری، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، دکتر عباس قنبری عدیوی، دبیر علمی همایش، آزاده یارمحمدی، سرپرست روابط عمومی دانشگاه و جمعی از مسئولان برگزاری همایش حضور داشتند.
همایش بین المللی تاج الشعرا، میرزا نورالله عمان سامانی، ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه جاری ، با همکاری رادیو فرهنگ و به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.
امشب چهارشنبه ۱۲ مرداد نیر در قالب برنامه « سیمرغ سامان» از ساعت۲۱:۰۰ همراه این‌ همایش از رادیو فرهنگ باشید.

امتیاز شما