امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «شبه قاره» پرس‌تی‌وی بررسی می‌شود؛
در «شبه قاره» پرس‌تی‌وی بررسی می‌شود؛

عاشورا در هند و محبوبیت امام حسین(علیه السلام) در میان هندوها

مشاهده ۳۵۱
۱۴۰۱/۰۵/۱۵- ۱۳:۵۵
تعداد بازدید:351

عزاداری عاشورا در کشور هند موضوع برنامه این هفته «شبه قاره»(SubContinent) شبکه پرس تی‌وی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «شبه قاره» با توجه به تقارن عاشورای حسینی نگاهی دارد به کیفیت و محدودیت عزاداری‌ها در هند و مشارکت این کشور در گروه چهارجانبه با حضور رژیم صهیونیستی، امارات و آمریکا.
این برنامه به تهیه‌کنندگی مهدی عرب در بخش اول میزبان ظفرخان استاد دانشگاه و مفسر سیاسی است و دلایل مشارکت هند در گروه چهار جانبه I2U2 و تاثیر آن بر نفوذ این کشور در اقیانوس هند و رقابت سنتی‌ آن با چین را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
ظفرخان همچنین هدف اصلی از شکل‌گیری این گروه چهارجانبه را فراتر از اهداف اولیه اعلام شده‌اش، از جمله جلوگیری از نفوذ فرآینده چین در منطقه اعلام می‌کند.
بخش دوم برنامه «شبه قاره» با حضور علی ندیم رضوی استاد تاریخ دانشگاه به برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) در کشور هند با اکثریت هندو و با وجود همه محدودیت‌ها می‌پردازد. روز عاشورا در هند تعطیل است و هندوها نیز همانند مسلمانان، مراسم سوگواری در رثای سرور و سالار شهیدان برگزار می‌کنند.
مهدی باباگل زاده مجری برنامه از ندیم رضوی می‌خواهد تا درباره تاریخچه عزاداری عاشورا در هند توضیح دهد و از او می‌پرسد که مراسم سالانه محرم در هند از نظر آداب و رسوم چه تفاوت‌هایی با سایر نقاط جهان دارد؟
برنامه «شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان روز شنبه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما