امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

رادیو ایران در سوگ شهادت امام سجاد (ع)

مشاهده ۲۵۰
۱۴۰۱/۰۵/۱۸- ۱۱:۳۷

رادیو ایران در آستانه سالروز شهادت امام سجاد(علیه السلام) ویژه برنامه‌های «دور عاشقان» و «حرفی از نام تو» را تقدیم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حضرت علی بن حسین بن علی (علیه السلام) مشهور به زین العابدین و امام سجاد (علیه السلام)، چهارمین امام شیعیان ،دوازدهم  محرم به شهادت رسیدند.
امام سجاد (ع) فرزند بزرگوار امام حسین (علیه السلام) است که در کنار ایشان در کربلا حضور داشتند. امام زین‌العابدین (علیه السلام) در زمان واقعه عاشورا به شدت بیمار بود و به همین علت امام حسین (علیه السلام) به ایشان اجازه حضور در جنگ را ندادند. پس از شهادت امام حسین (علیه السلام)، امام سجاد (علیه السلام) به همراه اهل بیت امام حسین (علیه السلام) توسط لشکر عمر بن سعد اسیر شدند و در اسارت در کنار عمه بزرگوارش حضرت زینب (سلام الله علیها) نقش مهمی در زنده نگه داشتن قیام امام حسین (علیه السلام) ایفا کرد.
از همین رو رادیو ایران در آستانه سالروز شهادت امام سجاد(علیه السلام) ویژه برنامه‌های «دور عاشقان» و «حرفی از نام تو» را تقدیم می‌کند.

- «دورعاشقان» با موضوع سیره و روش امام سجاد (علیه السلام) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا سه شنبه 18 مرداد، ساعت ۲۲:۰۰ پخش می‌شود.
«حرفی از نام تو» ویژه برنامه دیگری است که با  موضوع عبادت امام سجاد و دعا کردن آن حضرت که سلاحی برای ایشان بود، تهیه شده است، این برنامه چهارشنبه  ساعت ۰۳:۳۰ پخش می‌شود.

امتیاز شما