امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

درخشش ورزشکاران ایرانی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

مشاهده ۳۱۳
۱۴۰۱/۰۵/۱۹- ۱۴:۲۰
تعداد بازدید:313

درخشش ورزشکاران ایرانی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی - قونیه 2021، ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مراسم افتتاحیه پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی - قونیه 2021، سه شنبه شب با حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «سیدرضا صالحی‌ امیری» رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در شهر قونیه برگزار شد. البته بازی‌های برخی از رشته‌ها زودتر آغاز شده است.

 «تفتیان» در دوومیدانی
 دونده سرعتی تیم ملی دوومیدانی مردان ایران با رتبه پنجم به رقابت خود پایان داد.
 «حسن تفتیان» که روز گذشته و در دور مقدماتی مسابقات موفق به ثبت زمانی قابل توجه شده بود، در فینال رقابت دو 100 متر مردان مسابقات کشورهای اسلامی‌با ثبت زمان 10.02 ثانیه در رتبه پنجم قرار گرفت و دستش از دریافت مدال دور ماند.
در این رقابت، دونده‌هایی از ساحل عاج, عربستان و عمان مدال های طلا و نقره را دریافت کردند و دو دونده از عمان و ترکیه به طور مشترک در رتبه سوم قرار گرفتند و موفق به دریافت مدال برنز مسابقات شدند.

شروع مقتدرانه نمایندگان تکواندو کشورمان
 در دومین روز از رقابتهای تکواندو کشورهای اسلامی چهار نماینده کشورمان بر روی شیاپچانک می روند.
در نخستین مسابقه «زینب اسماعیلی» در وزن منهای ۶۷ طی سه راند مبارزه در نهایت ۲بر ۱ از سد «اوزدا» ازبکستانی گذشت تا در ادامه با نماینده میزبان روبرو شود.
«دانیال بزرگی» در وزن منهای ۶۸ مردان نیز نماینده ای  از کشور مالی را شکست داد تا به دور بعد راه یابد.
تا لحظاتی دیگر «محمد صادق دهقانی» در وزن منهای۶۳ مردان با حامد مبارک عربستانی مبارزه دارد و «غزل سلطانی» هم با «زهرا خاور» از پاکستان مصاف خواهد داشت.
عبور «دهقانی» و «سلطانی» از سد حریفان پس از برد دو نماینده تکواندو کشورمان بزرگی و اسماعیلی در رقابتهای کشورهای اسلامی، در ادامه محمد صادق دهقانی در وزن منهای ۶۳ و غزل سلطانی در وزن منهای ۴۹ کیلو گرم برابر حریفانی از کشورهای عربستان و پاکستان با دو راند برد مقتدرانه گذشتند تا هر چهار نماینده کشورمان با پیروزی آغاز کرده باشند.

فینالیست شدن هر سه نماینده پاراشنای کشورمان
 در ادامه مسابقات پاراشنای بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه، سه نماینده ایران در ماده 100 متر کرال پشت راهی مسابقه نهایی شدند.
 رقابتهای پاراشنای بازی‌های کشورهای اسلامی صبح امروز در مرحله مقدماتی ماده 100 متر کرال پشت پیگیری شد که در پایان «شاهین ایزدیار» با زمان یک دقیقه و 17 ثانیه و 18 صدم ثانیه، «ابوالفضل ظریف» با زمان یک دقیقه و 17 ثانیه و 80 صدم ثانیه و «سینا ضیغمی نژاد» با زمان یک دقیقه و 24 ثانیه و 17 صدم ثانیه به فینال راه پیدا کردند.مسابقه نهایی عصر امروز برگزار می‌شود.

امتیاز شما