امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

پیشگیری از اعتیاد و نقش بی بدیل رسانه ملی

مشاهده ۳۰۱
۱۴۰۱/۰۵/۲۰- ۱۲:۵۸

طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با حضور در صدا و سیمای استان با دکتر منتظر حجت مدیر کل این مرکز دیدار و در خصوص همکاری همه جانبه در زمینه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیشگیری از اعتیاد و نقش بی بدیل رسانه ملی، مدیرکل صدا و سیمای استان در این دیدار با بیان این که آسیب شناسی و آگاهی بخشی به عموم مردم از مولفه‌های پیگشیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در سطح جامعه است افزود: مشارکت مردمی و اهتمام ویژه به آگاهی بخشی از خطرات مواد مخدر در جامعه می تواند گام موثری در طرح ارزشمند مهار اعتیاد باشد.
دکتر منتظرحجت در ادامه سخنانش اظهار داشت: ما نیز بر این اعتقاد استوار هستیم که اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در جامعه به عنوان اولین آسیب اجتماعی خطری است که در کمین نسل جوان نشسته است و یکی از رسالت‌های رسانه‌ای این سازمان، پرداختن به موضوع مقابله با رواج و گسترش مواد مخدر در جامعه است.
وی بیان داشت: مواد مخدر یک معضل جدی در جامعه است که با یک تصمیم و اقدام قابل حل نیست و مبارزه با آن باید مستمر باشد و به مسایل در این دیدار  نیز بر اساس آخرین روش‌های اجتماعی و روانشناسی روز باید بیش از پیش توجه کرد.
مدیرکل صدا و سیما گلستان در پایان تصریح کرد: صدا و سیما از تولید و پخش برنامه‌های مشارکتی در حوزه مبارزه با موادمخدر استقبال می‌کند و برنامه‌های مستند و کارشناس محور می‌تواند اعضای خانواده‌ها را در مراقبت و پیشگیری از اعتیاد هوشیار کند و مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد نیازمند عزم جدی و همکاری بیشتر ارگان‌های ذیربط است.
در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تشکر و قدردانی از تعامل خوب و سازنده مدیر کل صدا و سیمای استان ،اعتیاد به مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن را از اولویت های و دغدغه‌های مسئولان کشور عنوان کرد و گفت: مهمترین اقدام در حوزه مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه است و در حوزه ی پیشگیری نیز مؤثرترین اقدام، اقدامات فرهنگی و خصوصاً کارهای رسانه ای است که تا کنون رسانه ملی از این کار سربلند بیرون آمده است.
طالبی آگاه سازی و توانمند نمودن جوانان و نوجوانان در برابر آسیب اعتیاد را از سیاست های اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد و بیان داشت: برای اجرای این سیاست صدا و سیما دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی موثری داشته باشد و با تهیه و پخش برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد از ورود نسل جوان جامعه به اعتیاد به مواد مخدر جلوگیری کند.
وی همچنین بر نقش مهم والدین اشاره کرد و گفت: والدین لازم است روز به روز بر دانش و آگاهی‌شان در امر مهم فرزند پروری و شناسایی عوامل محافظ در برابر اعتیاد بیافزایند و این امر خطیر نیز با آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم صدا و سیما محقق می‌شود.

امتیاز شما