امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

میزبانی از مهربانوی ژاپنی

مشاهده ۳۰۰
۱۴۰۱/۰۵/۲۰- ۱۳:۱۲

مستند مهربانو در چهلمین روز از درگذشت خانم یامامورا، مادر شهید بابایی امشب پنجشنبه ساعت ۲۴ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود و روز شنبه ساعت ۲۱ بازپخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند روایتی از زندگی خانوادگی و فعالیت های گسترده اجتماعی این مادر شهید است. راوی این مستند خانم اتسکو هوشینو، بانویی ژاپنی و از دوستان خانم یامامورا است که ۱۷ سال پیش مسلمان شد و در ایران زندگی جدیدی را آغاز کرد.
کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شده و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید.یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب سه فرزند شد که آخرین فرزندش به نام محمد بابایی در بیست و دوم فروردین ماه ۱۳۶۲ بر اثر اصابت ترکش توسط نیروهای عراقی در فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
خانم کونیکو یامامورا پس از مهاجرت به ایران به عنوان مترجم زبان ژاپنی مشغول بکار شد و در ترجمه کتابهای فارسی به ژاپنی و ترجمه کارتونهای ژاپنی به فارسی نیز با صدا و سیما همکاری داشت. او همچنین از فعالان موزه صلح تهران بود و چند سال به عنوان مادر موزه صلح فعالیت داشت.
این مستند پنج شنبه ۲۰ مرداد ساعت ۲۴ تماشایی می‌شود و روز بعد شنبه ۲۲ مرداد ساعت ۲۱ بازپخش خواهد شد.

امتیاز شما