امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاه ویژه «اینسایت» پرس تی‌وی به اوضاع سیاسی ایتالیا

مشاهده ۲۱۱
۱۴۰۱/۰۵/۲۲- ۱۶:۴۹

برنامه «اینسایت» (Insight) شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به انتخابات پیش رو در ایتالیا و نابسامانی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در این کشور.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «اینسایت» به تحلیل تنش‌های سیاسی در هفته‌های اخیر در ایتالیا و کناره‌گیری احزاب رادیکال دست‌راستی از ائتلاف وحدت ملی دولت این کشور اختصاص دارد.
در کمتر از ۱۰ روز ماریو دراگی، برای دومین بار از سمت خود به‌عنوان نخست‌وزیر ائتلاف وحدت ملی ایتالیا استعفا داد. پس از تنش‌های سیاسی در هفته‌های اخیر و کناره‌گیری احزاب رادیکال دست‌راستی از ائتلاف وحدت ملی دولت دراگی، او تصمیم گرفت پایان کار کابینه خود را اعلام و از سمت خود کناره‌گیری کند.
برنامه «اینسایت» به همین مناسبت میزبان کلودیو گالو به عنوان کارشناس مسائل سیاسی ایتالیا است تا به بررسی آخرین وضعیت سیاسی و جناحی در کشور بپردازد.
سام‌ ترابی مجری برنامه «اینسایت» از گالو می‌خواهد تا پیش‌بینی خود را از آینده سیاسی ایتالیا و احتمال بر سر کار آمدن و قدرت‌گرفتن یک جریان دست‌راستی در این کشور ارائه دهد. ترابی همچنین از این کارشناس مسائل سیاسی می‌پرسد که تنش‌های سیاسی در ایتالیا چه تاثیراتی بر اقتصاد این کشور داشته اشت؟
بر اساس گزارش‌ها، کناره‌گیری نخست‌وزیر ایتالیا باعث شده است تا بورس میلان به شکل متوالی سقوط را تجربه کند و نگرانی‌ها از بالا‌گرفتن بی‌ثباتی‌های سیاسی بر اقتصاد این کشور هم تأثیر منفی گذاشته است.
برنامه «اینسایت» شنبه ساعت۱۵:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار برنامه نیز یکشنبه ساعت ۰۸:۰۰، دوشنبه ساعت ۶:۰۰ ، سه شنبه ساعت ۲۰:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۷:۰۰, پنجشنبه ساعت ۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۰:۰۰ روی آنتن می‌رود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150109 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما