امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

رسوایی غول حمل‌ و نقل آمریکایی زیر ذره‌بین «شکاف اقتصادی»

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۱/۰۵/۲۳- ۱۲:۲۹

برنامه «شکاف اقتصادی» شبکه هیسپان تی وی این هفته به بررسی تخلفات شرکت اوبر یکی از غول‌های خدمات حمل‌و‌نقل جهان اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «شکاف اقتصادی» در این هفته با اجرای کارلوس آلونسو، ضمن اشاره به تخلفات شرکت آمریکایی اوبر به عنوان یکی از غول‌های خدمات حمل و نقل جهان به برقراری ارتباط  این شرکت با رهبران سیاسی جهان برای دور زدن قانون و لابی با سیاست‌مداران و مقام‌های محلی می‌پردازد.
در این برنامه می‌بینیم که رئیس سابق این شرکت، چگونه تلاش کرده تا با برقراری ارتباط با نخست‌وزیران، رؤسای جمهور، دیپلمات ها، مقامات بلندپایه بسیاری از کشورها و چهره‌های ذی ‌نفوذ رسانه‌ای حمایت را جهت فرار مالیاتی و لابی کسب کند. همچنین این برنامه به مسئله تبعیض رانندگان شرکت اوبر در کشورهای مختلف و حقوق ناعادلانه‌ای آنها نیز می‌پردازد. برای مثال، رانندگان اوبر در آفریقای جنوبی از ساعات کاری طاقت‌فرسا و دستمزد ضعیف شکایت دارند. مقر شرکت اوبر در سانفرانسیسکو است و در بیش از 900 شهر جهان فعالیت دارد.
برنامه «شکاف اقتصادی» به تهیه کنندگی فهیمه اسماعیل‌پور روز دوشنبه 24 مرداد ماه ساعت 05:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 12:00،14:00،19:30 و روز سه شنبه ساعت 03:30،13:00و 17:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس www.hispantv.com/showprogram/brecha

-economica/443 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما