امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
توسعه پوشش شبکه‌های HD در آذربایجان شرقی
توسعه پوشش شبکه‌های HD در آذربایجان شرقی

نصب و راه اندازی فرستنده TS4 ایستگاه تلویزیونی و رادیویی اف ام قزل قایا

مشاهده ۴۵۹
۱۴۰۱/۰۵/۲۴- ۱۵:۲۸
تعداد بازدید:459

با تلاش و همت همکاران اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام یک دستگاه فرستنده 5KW تلویزیونی آنالوگ ساخت شرکت NEC (موجود در ایستگاه)، پس از بازبینی و انجام اصلاحات فنی در قسمت کمباینر، تقویت کننده و اکسایتر به دیجیتال DVB-T2تبدیل و با قدرت 1KW به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با تلاش و همت همکاران اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام و در راستای دستور معاون توسعه و فناوری رسانه مبنی بر توسعه پوشش شبکه‌های HD در قالب بسته‌های TS3 و TS4 و یکسان سازی پوشش بسته TS4 با پوشش بسته TS3، یک دستگاه فرستنده 5KW تلویزیونی آنالوگ ساخت شرکت NEC (موجود در ایستگاه)، پس از بازبینی و انجام اصلاحات فنی در قسمت کمباینر، تقویت کننده و اکسایتر به دیجیتال DVB-T2تبدیل و با قدرت 1KW به بهره برداری رسید.
لازم به ذکر است به منظور بهبود پوشش بسته‌هایTS3 وTS4 ، تامین فرستنده اصلی این ایستگاه با قدرت نامی در دستور کار قرار دارد که در صورت تامین اعتبار و انجام فرآیندهای مالی و اداری، فرستنده با قدرت نامی تأمین و در این ایستگاه نصب و به بهره برداری خواهد رسید.
ایستگاه پرقدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام قزل قایا واقع در استان آذربایجان شرقی، پوشش دهنده مناطقی چون شهر اهر، مشکین شهر فخرآباد، قصابه، ورزقان و... دارای پوشش استانی 3.93 و پوشش 0.19 درصد در کل کشور است.

امتیاز شما